زمان : 20 Farvardin 1390 - 17:29
شناسه : 32411
بازدید : 2382
 مسؤول نهاد دانشگاه يزد در جمع اساتيد سراسر كشور مسؤول نهاد دانشگاه يزد در جمع اساتيد سراسر كشور

 مسؤول نهاد دانشگاه يزد در جمع اساتيد سراسر كشور:

در دوران حاکمیت دین داران که در راس آن فقیه جامع الشرایط بود علیرغم همه فشارهای جهان خواران دشمن نتوانست حتی یک وجب از سرزمین ایران اسلامی را در تصرف خود نگه دارد


یزدفردا "امسال کار ارزشمندی از طرف بسیج اساتید سراسر کشور در اعزام استادان دانشگاهها برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب صورت گرفت که از استان یزد نیز جمعی از اساتید در تاریخ 3/1/90 در این برنامه شرکت داشتند.

مسوول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد که این کاروان را همراهی می کرد در دانشگاه شهید چمران در جمع اساتيد ضمن تشکر از همه کسانی که باعث و بانی این کار ارزشمند شدند گفت: در آغاز جنگ کشور با مشکلات عدیده ای مواجه بود. ارتش بخاطر فرار یا اعدام فرماندهانش از هم پاشیده بود و هنوز سپاه پاسداران در آغاز شکل گیری بود، کشور در محاصره اقتصادی بود، تعطیلات و اعتصابات یکسال مبارزه با شاه باعث در هم ریختگی کشور در بخشهای سیاسی اقتصادی نظامی شده بود.

وی افزود:اینها گوشه ای از صدها مشکل که دامنگیر انقلاب نوپای ما بود. اما از طرف مقابل رژیم صدام که از نظر نظامی مقتدر و منسجم و مورد حمایت شدید ابرقدرتها بود که حتی در طول جنگ از کمک های انسانی فراوان از او دریغ نکردند در اینکه چه شد که علیرغم قدرت ظاهری طرف مقابل و وجود مشکلات فراوان در نظام اسلامی نتیجه جنگ به نفع انقلاب و اسلام شد و رزمندگان نگذاشتند یک وجب خاک جمهوری اسلامی در دست دشمن بماند، جای بررسی دارد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین متوسل ضمن یادآوری این مطلب که از زمان صفوی تا پهلوی دشمنان ایران جنگ علیه این کشور به راه انداختند که در نتیجه شاهان عیاش حاکم بر ایران بیش از یک میلیون کیلومتر مربع از بخشهای این کشور به بیگانگان تحویل دادند که متاسفانه همچنان آن بخشها جزو کشورهای بیگانه است.

وی افزود:اما در دوران حاکمیت دین داران که در راس آن فقیه جامع الشرایط بود علیرغم همه فشارهای جهان خواران دشمن نتوانست حتی یک وجب از سرزمین ایران اسلامی را در تصرف خود نگه دارد.

مسوول نهاد در ادامه به عوامل موفقیت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: بخشی از مهمترین عوامل عبارتند از:

1. ایمان و اعتقاد رزمندگان به خدا و حساب و کتاب

2.داشتن الگو همچون کربلا و امام حسین(ع)

3.پشتیبانی همه جانبه از حمایتهای بی پایان مردم

4.خلوص نیت رزمندگان و خانواده هایشان

5.برخورداری نظام از رهبری حکیم و دوراندیش همچون حضرت امام(ره) که اگر کسی بخواهد نقش مدیریتی حضرت امام در اداره جنگ و برون رفت از فشارهای سنگین آن تحقیق کند نیاز به نگارش کتابها و مقاله های فراوان دارد.