زمان : 20 Farvardin 1390 - 17:15
شناسه : 32408
بازدید : 2903
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد: براي برپايي نمايشگاه كتاب نياز به همراهي و همكاري تمام ارگان‌ها در استان يزد داريم مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد: براي برپايي نمايشگاه كتاب نياز به همراهي و همكاري تمام ارگان‌ها در استان يزد داريم

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد:

براي برپايي نمايشگاه كتاب نياز به همراهي و همكاري تمام ارگان‌ها در استان يزد داريم


یزدفردا "مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد از برگزاري نمايشگاه سراسري كتاب در نيمه دوم امسال در اين استان خبر داد.

محمود عاليشوندي درگفتگو با فارس اظهار داشت: سال 85 آخرين نمايشگاه سراسري كتاب در يزد برگزار شد و پس از آن بنا به دلايلي نمايشگاه كتاب به صورت سراسري و با حضور ناشران كشوري در يزد برگزار نشد.

وي افزود: هزينه‌هاي سنگين و هماهنگي‌هاي مورد نياز براي برپايي نمايشگاه از يك‌سو و بدهي ارشاد از سال 85 به ناشران تهراني از سوي ديگر سبب شده بود تا برگزاري نمايشگاه كتاب در يزد با وقفه‌اي پنج ساله روبه‌رو شود.

عاليشوندي خاطرنشان كرد: سال گذشته بدهي ارشاد كه از سال‌ها پيش باقي مانده بود، به ناشران پرداخت شد و ديگر اسنادي در زمينه بدهي ناشران در اداره ارشاد استان يزد وجود ندارد.

وي يادآور شد: امسال تفاهمنامه‌هاي مورد نياز براي برپايي نمايشگاه كتاب در يزد به امضا رسيده است و پيش‌بيني مي‌شود در نيمه دوم سال جاري بتوانيم نمايشگاه قابل توجهي براي اهالي فرهنگ و كتاب يزد برپا كنيم.

عاليشوندي اظهار اميدواري كرد: نمايشگاه امسال به اندازه‌اي قوي برگزار شود كه بتواند كمبود پنج سال گذشته را جبران كند.

وي عنوان كرد: البته اين نمايشگاه قرار بود سال گذشته برگزار شود اما اجاره مورد درخواست محل نمايشگاه‌ها بسيار سنگين بود و از سوي ديگر با نمايشگاه پوشاك بهاره تلاقي كرده بود به همين دليل نمايشگاه كتاب سال 89 كه قرار بود در اسفندماه برگزار شود، لغو شد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد تاكيد كرد: امسال براي برپايي نمايشگاه كتاب نياز به همراهي و همكاري تمام ارگان‌ها در استان يزد داريم.

وي با بيان اينكه با برپايي نمايشگاه بيش از 700 ناشر در استان حضور پيدا خواهند كرد، افزود: براي اسكان و پشتيباني مهمانان اين نمايشگاه نياز به حمايت‌هاي مجموعه استان وجود دارد.

عاليشوندي اظهار اميدواري كرد: همان‌گونه كه مسئولان استاني در برپايي جشنواره قرآني همراهي و مشاركت قابل توجهي داشتند، در زمينه برپايي نمايشگاه كتاب نيز همراه و همكار اداره ارشاد باشند.