زمان : 28 Shahrivar 1384 - 16:13
شناسه : 324
بازدید : 1431
استاندار آينده يزد از نگاه اهالي مطبوعات  استاندار آينده يزد از نگاه اهالي مطبوعات

به نام خدا

استاندار بالاترين مقام اجرايي يك استان است كه اين روزها با توجه به تغيير دولت، مردم در انتظار اين تغيير و تحولات در استان‌هاي كشور هستند. در اين گزارش برآنيم تا خصوصيات استانداري را كه بتواند يزد را همگام با دولت مديريت كند، از نگاه اهالي مطبوعات اين استان جويا شويم.

منصور مظفري مدير مسئول روزنامه آفتاب يزد در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس سياسي ايسنا ـ منطقه يزد، اظهار داشت: مدير مدبر و متعهد، آشنا به مسائل منطقه و استان و همخواني با سياست‌هاي دولت از ويژگي‌هاي اصلي استاندار يزد بايد باشد. ضمن آن كه در طبقه مديريتي استان هم كار كرده باشد.

مظفري نگراني خود را از حضور افرادي كه سابقه امنيتي دارند ابراز كرد و گفت: نبايد استاني كه در حال پيشرفت است و گام‌هاي موثري در اين زمينه برداشته است، خداي نكرده به خاطر بعضي سياست‌ها ضربه خورد.

وي همچنين درباره مديريت سيد حميد كلانتري استاندار فعلي يزد اظهار داشت: وي با مديران استان هماهنگي خوبي دارد و عملكرد مثبتي در پرونده خود دارد. هر چند نقاط ضعفي هم به چشم مي‌خورد كه اين‌ موارد در مقابل فعاليت‌هاي مثبت او ناچيز است و استاندار بعدي نيز بايد همين راه را ادامه دهد.

مدير مسئول روزنامه آفتاب يزد در پايان فرهنگ دولتي و تعامل با مديران را از خصوصيات كلانتري دانست و به وي نمره 25/19 را از نمره 20 اختصاص داد.

محمدرضا ابرقويي مدير مسئول نشريه نسيم يزد و مدرس دانشگاه نيز در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس سياسي ايسنا ـ منطقه يزد، صداقت جمعي را با مردم از خصوصيات اصلي يك استاندار دانست و اظهار داشت: مردمي بودن، عدم ايجاد فاصله با مردم و سهل الوصول بودن ارتباط مردم با استاندار بايد مدنظر قرار گيرد و البته مهم آن كه توانمندي فرد بايد سنجيده شود.

اين عضو هيات علمي دانشگاه عقيده دارد استاندار بايد خالصانه كار كند و اين از عواملي است كه مردم تشخيص مي‌دهند او چگونه فردي است.

ابرقويي درباره سيد حميد كلانتري استاندار فعلي يزد اظهار داشت: مهندس كلانتري مديري فرهنگي است تا سياسي و اجرايي و تا آن جا كه من از صحبت‌ها و نظرات ايشان اطلاع دارم، ايشان بيشتر در عرصه فرهنگ موفق بوده‌اند و من نمره 16 تا 17 را از نمره 20 به عملكرد ايشان مي‌دهم.

محمدرضا حائري زاده سرپرست روزنامه كيهان در يزد نيز در اين زمينه به خبرنگار ايسنا گفت: با توجه به عدم سياسي بودن استان، استاندار آينده بايد در زمينه‌هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي داراي تخصص بالا باشد و يك استاندار سياسي نمي‌تواند موفقيت لازم را كسب نمايد.

وي افزود: استاندار آينده يزد در صورتي مي‌تواند زمينه كار را در استان فراهم سازد كه شناخت لازم از مديريت‌هاي موجود در استان را دارا باشد و اينگونه نباشد كه بخواهد با اين مجموعه مديريت فعلي استان ادامه كار دهد چرا كه مجموعه 70 درصد مديران استان از استانداري تا مديران كل و حتي برخي معاونت‌ها، متاسفانه به نوعي دلدادگي و يا وابستگي و يا ارتباط، با برخي مسئولين سابق استان دارند و به شكلي مي‌توان گفت فرد يا افراد ديگري در پشت صحنه مديريت اجرايي استان هستند. بنابراين استاندار آينده به مديران جديدي حداقل در سطوح پست‌هاي حساس و مديريتي استان نياز مبرم دارد.

حائري زاده ادامه داد: شايد يكي از معضلات پيش روي كلانتري استاندار يزد اين است كه به ناچار بر مديراني مديريت كرد كه اكثرا دل در جايي ديگر داشتند.

وي درباره شرايط استاندار يزد اظهارداشت: استاندار يزد بايد ظرفيت‌هاي استان را به خوبي بشناسد و بتواند براي آن برنامه ريزي صحيحي داشته باشد. همچنين يك مدير اقتصادي و فرهنگي توانمند باشد.

حائري زاده افزود: مديران جديد بدون خط و خطوط و وابستگي افراد را به مجموعه مديريتي استان تزريق نمايند و تعامل قوي‌تر و صميمي‌تري با مجموعه استان به ويژه مطبوعات داشته باشند.

وي درباره عملكرد مهندس كلانتري استاندار يزد گفت: كارشناسان خبره استان بايد درباره موفقيت استاندار يزد نظر دهند كه آن‌ها معتقدند عليرغم شخصيت بسيار خوب ايشان از نظر كارايي آنچنان موفقيت حاصل نشده است.

سرپرست روزنامه كيهان در يزد در پايان گزينه‌هاي مطرح براي استانداري يزد را آقايان ناظمي اردكاني، احمديان، سردار صلاحي، سردار جوكار، برزگر و عاصي نام برد.

رضا حقيقت نژاد سردبير نشريه خاتم يزد ديد عميق‌تر بر مسائل را از شرايط اصلي انتخاب استاندار دانست و اظهارداشت: وي نبايد صرفاً به آمار توجه كند و اگر راهي را شروع مي كند بايد تمام مسائل آن را مد نظر قرار داده و تا پايان راه و رسيدن به مقصد همراهي كنند و كارها را نيمه تمام رها نكند.

حقيقت نژاد افزود: برنامه چهارم، چشم انداز 20 ساله و بودجه ساليانه راهكار مسائل عملي براي توسعه استان دارد و استاندار بايد اين را به مرحله عمل درآورد، نه اين كه راهكارهاي جديدي را به صرف وقت و هزينه تعريف كند.

وي تصريح كرد: بايد حقوق مردم و استان احيا و گرفته شود و ارتباط وي با مردم فراگير شود.

سردبير روزنامه خاتم يزد با بيان اين كه بايد پاسخگويي و گزارشگري از ديگر شرايط انتخاب استاندار باشد گفت:

چه اشكالي دارد مسئولين پاسخگويي را يك وظيفه بدانند و حتي به طور هفتگي به مردم گزارش دهند.