زمان : 19 Farvardin 1390 - 19:41
شناسه : 32384
بازدید : 3622
امام جمعه طبس: قطع رابطه با آمريكا سبب بركات فراواني براي ايران شد امام جمعه طبس: قطع رابطه با آمريكا سبب بركات فراواني براي ايران شد

امام جمعه طبس:

قطع رابطه با آمريكا سبب بركات فراواني براي ايران شد

یزدفردا : امام جمعه طبس گفت: قطع رابطه سياسي ايران با آمريكا، بركات اقتصادي، سياسي، فرهنگي و ... قابل توجهي براي جمهوري اسلامي ايران درپي داشت.

به گزارش خبرگزاري فارس از طبس، حجت‌الاسلام سيد ابراهيم مهاجريان در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه با اشاره به سالروز قطع رابطه سياسي ايران با آمريكا اظهار داشت: سران آمريكا تصور مي‌كردند با قطع رابطه سياسي و اقتصادي با ما، ايران اسلامي متضرر خواهد شد، اما برخلاف تصور آمريكا، اين قطع ارتباط باعث بركات فراوان سياسي، اقتصادي، نظامي، فرهنگي و پيشرفت‌هاي علمي براي ايران شد.

وي ادامه داد: همانطور كه حضرت امام خميني (ره) در همان زمان قطع رابطه سياسي با آمريكا فرمودند، رابطه آمريكا با ايران همچون رابطه گرگ و ميش، و آمريكا درنده و جنايت‌كار است كه امروز هم جنايات اين كشور در سراسر دنيا را شاهد هستيم.

خطيب جمعه طبس در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به خيزش جهان اسلام عنوان كرد: آمريكا و ديگر هم‌دستانش در منطقه، مسلمانان مظلوم را به خاك و خون كشيده‌اند و با ادعاي حمايت از انقلابيون، به ليبي حمله كردند اما مي‌بينيم كه اين مردم مظلوم هستند كه كشته مي‌شوند.

وي يادآور شد: اخيرا مطلع شديم كه در بمباران يكي از شهرهاي ليبي به‌وسيله نيروهاي ناتو، بيش از 50 نفر از مردم كشته شدند اما بعد نيروهاي آمريكايي اعلام كردند كه اشتباه شده است، كه آمريكا همواره از اين غلط‌ها زياد مي‌كند اما بعدا معلوم مي‌شود كه در اين كشتارها تعمد دارد.

امام جمعه طبس در رابطه با كشور بحرين نيز بيان داشت: همه مسلمانان تحت حمايت ما هستند اما در مورد بحرين باتوجه به اينكه بيش از 70 درصد مردم اين كشور شيعه هستند، مسئله حساس‌تر است.

وي هدف عربستان از لشگركشي به بحرين را كشتار شيعيان دانست و تصريح كرد: ايران اسلامي همواره از تمامي مسلماناني كه در حال نهضت و انقلاب‌اند و به‌ويژه مردم مظلوم كشور بحرين حمايت و پشتيباني مي‌كند و همانطور كه مقام معظم رهبري نيز فرمودند، بزودي اين انقلاب‌ها به پيروزي رسيده و دشمنان با شكست حتمي مواجه خواهند شد.

مهاجريان سالروز ولادت حضرت زينب (س) را تبريك گفت و اظهار داشت: برخلاف آنچه كه برخي از تضييع حقوق زنان در اسلام تبليغ مي‌كنند، اسلام همواره براي زن اهميت و ارزش ويژه‌اي قائل بوده است.

وي اضافه كرد: زماني كه حضرت محمد (ص) به پيامبري مبعوث شدند، مردم آن زمان براي زن ارزشي قال نبودند و حتي دختران را زنده به گور مي‌كردند، اما با ظهور اسلام به زن اهميت زيادي داده شد كه لازم است زنان و دختران ما، زندگاني حضرت زينب (س) را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

امام جمعه طبس همچنين با اشاره به سالروز شهادت آيت‌الله شهيد سيد محمد باقر صدر و خواهر مكرمه وي به دست رژيم بعث عراق، بيان داشت: خاندان صدر از خانواده‌هاي بابركت، و مبارز و مجاهد در مقابل دشمنان و استكبار جهاني بودند كه باتوجه به اينكه در زمان حاكميت حزب بعث و صدام جهنمي به بسياري از علما و بزرگان ظلم مي‌شد، محمدباقر صدر نيز به درجه رفيع شهادت نائل آمد كه ياد و خاطره وي را گرامي مي‌داريم.

وي ياد هنرمند ارزشمند اسلامي شهيد آويني كه در تاريخ 20 فروردين سال 1372 به شهادت رسيده را نيز گرامي داشت و يادآور شد: به تصوير كشيدن مجاهدت و فداكاري رزمندگان در جبهه‌هاي جنگ در دوران دفاع مقدس شجاعتي مضاعف مي‌طلبيد كه شهيد آويني توانست به خوبي اين صحنه‌هاي شور و ايثار را به تصوير بكشد كه اين تصاوير امروز مورد استفاده صدا و سيما در برنامه‌هاي مختلف همچون «روايت فتح» قرار مي‌گيرد.

خطيب جمعه طبس با بيان اينكه سالروز شهادت آويني به عنوان روز «هنر اسلامي» نامگذاري شده است بيان داشت: لازم است هنرمندان، هنر خود را در راستاي تبيين و تعميق فرهنگ ايثار و شهادت به كار بگيرند.

به گزارش فارس؛ در حاشيه برگزاري نماز اين هفته جمعه طبس، به مناسبت هفته سلامت، از سوي شبكه بهداشت و درمان و بسيج جامعه پزشكي طبس «ايستگاه سلامت» براي اندازه‌گيري فشار خون نمازگزاران برپا شد كه با استقبال چشمگير نمازگزاران همراه بود.