زمان : 19 Farvardin 1390 - 19:37
شناسه : 32382
بازدید : 3162
بارش تگرگ نیم کیلویی درطبس بارش تگرگ نیم کیلویی درطبس

بارش تگرگ به كشاورزان طبسي خسارت زد


طبس نمایندگی یزدفردا: بر اثر بارش تگرگ و باران شديد در بخش‌هايي از شهرستان طبس، خساراتي به باغات و مزارع اين شهرستان وارد شد.


محمود اسدي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس، ميزان خسارات وارد آمده به بخش كشاورزي در روستاهاي حسن‌آباد، محمدآباد، فتح‌آباد و رحمت‌آباد طبس را بيش از ساير نقاط شهرستان اعلام كرد.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان طبس همچنين از اعزام كارشناسان جهاد كشاورزي طبس به مناطق خسارت ديده طبس به ‌منظور بازديد و بررسي ميزان خسارت ناشي از بارش تگرگ بر باغات و مزارع خبر داد.

وي بيان داشت: جهاد كشاورزي طبس پس از وصول تمام گزارش‌ها از سطح شهرستان، آن را بررسي و ميزان خسارات وارده را متعاقبا اعلام خواهد كرد.

به گزارش فارس بر اثر بارش تگرگ و باران شديد كه از عصر پنج‌شنبه آغاز شد و تا پاسي از شب ادامه يافت، در بخش‌هايي از شهرستان طبس، خساراتي به مزارع گندم، جو، جاليز، گلخانه‌هاي سبزي و سيفي و باغات اين شهرستان وارد شد.

همچنين بنابر گزارش‌هاي واصله مردمي، تگرگ‌هايي حتي به وزن بيش از 500 گرم به‌ وسيله مردم برخي از مناطق طبس مشاهده شده كه حتي برخي از بزرگ‌ترين اين تگرگ‌ها در فريزر نگهداي مي‌شود.

رئيس اداره هواشناسي سينوپتيك شهرستان طبس نيز در گفت‌وگوي جداگانه‌اي به بيان ميزان بارش تگرگ و باران روز گذشته در طبس پرداخت و عنوان كرد: از ساعت حدود 14:30 روز گذشته رگبار باران همراه با تگرگ در شهر طبس آغاز شد كه بارندگي تا حدود ساعت 23 ادامه يافت.

احمد برقي افزود: بر همين اساس 6.7 ميلي‌متر بارندگي در شهر طبس و 6.29 ميليمتر در شهر ديهوك ثبت شده است.