زمان : 10 Aban 1385 - 06:14
شناسه : 3238
بازدید : 10272
محصل همداني: مردم افراد شايسته و با صلاحيت كه به درد رسيدگي مي كنند، را انتخاب كنند محصل همداني: مردم افراد شايسته و با صلاحيت كه به درد رسيدگي مي كنند، را انتخاب كنند

نماينده مردم ابركوه، بافق، خاتم درمجلس شوراي اسلامي گفت: در انتخابات افراد شايسته و با صلاحيت كه مي‌توانند به درد مردم رسيدگي كنند، توسط مردم انتخاب شوند، اين وظيفه‌اي است كه نبايد در مورد آن كوتاهي شود. 

حجت الاسلام والمسلمين محصل همداني در جلسه انتخابات خبرگان رهبري و شوراي شهر و روستا كه درفرمانداري خاتم تشكيل شد، با بيان اينكه شركت در انتخابات يك وظيفه اجتماعي است كه به هيچ وجه مسامحه در آن جايز نيست و هر كسي در هر پست و مقامي است بايد به اين موضوع توجه داشته باشد، افزود: اولين سالي است كه با تصميم مجلس،‌انتخابات خبرگان رهبري و شوراي اسلامي شهر و روستا با هم برگزار مي‌شود و انتخابات شوراها برنامه خاصي دارد و مجمع نمايندگان در استانها مسئوليت نظارت بر اين انتخابات را بر عهده دارند.

محصل همداني ادامه داد: 23 حوزه شهر با 452 صندوق و همچنين 388 حوزه روستايي با 402 صندوق كار اخذ راي را انجام مي‌دهند.

اين نماينده مجلس، تعداد 702 نفر در حوزه شهري 2 هزار و 761 نفر در حوزه روستايي براي ثبت نام در شوراها اعلام كرد و افزود: از اين تعداد 119 نفر اعضاي شوراي اسلامي انتخاب مي‌شوند و يك هزار و 206 نفر از روستاها هستند و در سطح استان آمار شركت كنندگان امسال بيشتر از گذشته است .

وي خاطر نشان ساخت: براي برگزاري اين اتنخابات هزار نفر عوامل نظارتي پيش‌بيني شده است و هدف از اين نظارت، صيانت از آراي مردم است.

محصل همداني گفت: دو چيز در انتخابات اهميت زيادي دارد، يكي درست انجام شدن انتخابات و ديگر آنكه تشويق كردن مردم براي انتخاب افراد با صلاحيت است.

وي ادامه داد: از ويژگيهاي استان يزد در انتخابات اين است اولين استاني كه عوامل انتخابات آن با حدود و صغورش اعلام شد و مورد تشويق هيات عالي نظارت مجلس قرار گرفت.

‌وي اظهار اميدواري كرد كه تا پايان انتخابات عملكرد استان يزد نمونه باشد.

عسكر‌زاده، فرماندار خاتم هم در اين جلسه تعداد نامزدهاي شوراي اسلامي شهر هرات را 25 نفر و شهر مروست را 18 نفر و تعداد شوراي اسلامي روستاي مروست 42 و تعداد نامزدهاي روستاهاي بخش مركزي را 127 نفر اعلم كرد و ا فزود: نسبت به دوره‌هاي قبل 7/47 درصد افزايش از نظر تعداد نامزدها را در انتخابات شوراهاي روستايي داشته‌ايم و در اين عرصه مدرم فعال بوده‌اند وي تعداد شعبات اخذ راي را در بخش مروست 17 شعبه و بخش مركزي را 30 شعبه نام برد.

عسكر زاده همچنين خاطر نشان ساخت: در زمان و مقطع انتخابات با توجه به مروست 17 شعبه و بخش مركزي را 30 شعبه نام برد.

عسكر زاده همچنين خاطر نشان ساخت: در زمان و مقطع انتخابات با توجه به حساسيتي داخل كشور و خارج است دستگاههاي اجرايي موظف هستند در مسيري حركت كنند كه مقدمات حضور هر چه بيشتر مردم در اين عرصه حياتي فراهم شود.