زمان : 17 Farvardin 1390 - 23:47
شناسه : 32328
بازدید : 2168
خدمات شهرداري يزد در استقبال از مسافران نوروزي خدمات شهرداري يزد در استقبال از مسافران نوروزي

خدمات شهرداري يزد در استقبال از مسافران نوروزي


در راستاي تكريم و رفاه حال مسافران و ميهمانان شهر يزد شهرداري در قالب ستاد تسهيلات نوروزي در محل هاي دروازه قرآن، بوستان كوهستان، ميدان ابوذر و شهرداري مركز خدماتي را از قبيل توزيع نقشه و آب جوش صلواتي ارائه كرد.


به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري يزد در ايام عيد نوروز تعداد 120 هزار نقشه شهر در محل ايستگاههاي راهنماي مسافران كه در مكانهاي دروازه قرآن، بوستان كوهستان، ميدان ابوذر و شهرداري مركزي برپا شده بود توزيع گرديد.


علاوه بر توزيع نقشه، ايجاد خدمات شارژ تلفن همراه، تهيه آب جوش صلواتي و راهنمايي مسافران از جمله خدماتي بود كه در محل ايستگاهها ارائه شد.


خاطرنشان مي شود تعبيه محلهاي اقامه نماز در بوستان غدير، هفتم تير، باغ ملي و برگزاري نماز جماعت در كنار برپايي غرفه هاي قرآن و كودك، خانواده، ازدواج، عفاف، حجاب و فروش محصولات فرهنگي و صنايع دستي از عمده فعاليت هاي انجام شده شهرداري يزد در ايام نوروز جهت رفاه حال مسافران بود.


شايان ذكر اينكه برگزاري جشن ماهي و توزيع بيش از 14 هزار ماهي قرمز بين شهروندان در راستاي فرهنگ سازي تفكيك پسماند از مبدأ، توزيع حدود هفت هزار كيسه زباله نايلوني بين مسافران جهت جلوگيري از پراكندگي زباله در محيط، جمع آوري انواع پسماند شهر به ميزان 540 هزار كيلوگرم از تاريخ بيست و هفتم اسفند ماه تا سيزدهم فروردين ماه، توزيع بيش از يكصد عدد سطل زباله خودروئي بين مسافران، آماده باش نيروهاي عملياتي آتش نشاني در هشت ايستگاه ثابت در سطح شهر بخش ديگري از خدمات ارائه شده شهرداري يزد به مسافران نوروزي مي باشد.


همچنين طراحي سفره هفت سين نمادين در محلهاي دروازه قرآن، پارك هفتم تير و ميدان اميرچقماق به همراه نورپردازي، ارائه بلوتوث فرهنگي، پخش فيلم و سريالهاي تلويزيوني در بوستانها، پاكسازي ديوار نويسي هاي غيرمجاز در سطح شهر به متراژ 10 هزار متر مربع، رنگ آميزي سنگ جدولهاي خيابانها و بلوارهاي اصلي به ميزان 20 هزار مترمربع، طراحي و نصب بنر با موضوعهاي خوش آمدگويي، آشنايي با يزد، انتظار، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهي از منكر ، حضور شهرداران كشيك در نه روز و توزيع كپسول آتشنشاني و آموزش كاربردي آن به مسافران از ديگر اقدامات انجام شده شهرداري يزد در ايام تعطيلات نوروز بوده است.


علاوه براين چهار نوبت نورافشاني در محلهاي دروازه قرآن، اميرچقماق و در جشن به استقبال بهار انجام شده و آذين بندي خيابان قيام و امام خميني (ره) نيز به مناسبت روز 12 فروردين روز جمهوري اسلامي اجرا گرديده است.


گفتني است از ميان ايستگاههاي دايرشده براي راهنمايي مسافران نوروزي، ايستگاه دروازه قرآن پر رونق ترين ايستگاه بود.

خاطرنشان مي گردد 34 نفر از پرسنل شهرداري به صورت شبانه روزي و در سه شيفت كاري در قالب ستاد تسهيلات نوروزي شهرداري يزد كليه خدمات مذكور را جهت رفاه حال مسافران و شهروندان در ايام نوروز به انجام رسانده اند.