زمان : 17 Farvardin 1390 - 17:21
شناسه : 32318
بازدید : 2393
فرماندار خاتم خبرداد:  عبور بيش از120 هزار نفر مسافر در مسیر های خاتم و بیش از  600 هزارنفر بازديداز اماكن ديدني و اسکان  بيست هزار نفر به صورت موقت در مدارس شهرستان خاتم فرماندار خاتم خبرداد: عبور بيش از120 هزار نفر مسافر در مسیر های خاتم و بیش از 600 هزارنفر بازديداز اماكن ديدني و اسکان بيست هزار نفر به صورت موقت در مدارس شهرستان خاتم

فرماندار خاتم خبرداد:

عبور بيش از120 هزار نفر مسافر در مسیر های خاتم

 و بیش از  600 هزارنفر بازديداز اماكن ديدني و اسکان  بيست هزار نفر به صورت موقت در مدارس شهرستان خاتم

یزدفردا " امامي فرماندار خاتم با اعلام اين خبر تصريح كرد در ايام نوروز سال جاري بيش از 120 هزار نفر مسافر نوروزي از مسير هاي شهرستان خاتم ( هرات شهربابك ، هرابرجان و بالعكس - يزد ، هرات ، نيريز و بالعكس - هرات ، سرچهان ، قادر آباد ، شيراز و بالعكس ) عبور كرده و بيش از بيست هزار نفر به صورت موقت در مدارس شهر هاي هرات و مروست ، مهمانسراي فرهنگيان هرات ، مهمانسراي ادارات ، و چادرهاي شهرداري هاي هرات و مروست اسكان نمودند كه در مقايسه با سال گذشته حدود 59 درصد افزايش داشته است .

فرماندار خاتم در ادامه اظهار اميدواري نمود با توجه به اصلاح جاده هاي مواصلاتي و دوبانده شدن قسمتهاي زيادي ازاين مسيرها و همچنين با توجه به مناطق بسيار ديدني منطقه و شناسانده شدن شهرستان انشا ا... در سال آينده و همچنين در طول سال جاري شاهد عبور و بازديد مسافران و مهمانان زيادي از اين شهرستان خواهيم بود.

وي افزود خوشبختانه با توجه به طبيعت زيباي شهرستان و وجود جنگلهاي باغ شادي و باغ معدن و چنار كر كرخنگان و پارك تفريحي سرچشمه و منطقه حيات وحش بوروئيه و ... مهمانان زيادي اقدام به نسب چادرهاي مسافرتي در اماكن مذكور نموده و ضمن اسكان موقت از اماكن تاريخي و بخصوص از قلعه هاي مروست و قلعه ملكي هرات ، چاههاي آرتزين و ... بازديد مي نمودند كه بر اساس آمار موجود بيش از ششصد هزار نفر بازديد از اين مناطق صورت گرفت.بطوريكه در روز سيزدهم فروردين و روز طبيعت پارك تفريحي سرچشمه از ساعت 10 صبح مملو از جمعيت بوده و ديگر فضاي خالي جهت بازديد مسافران و گردئشگران نداشت و بيشتر مهمانان از شهرستانهاي يزد ،شهربابك ، سيرجان و ... بودند كه به لحاظ منحصر بودن ، اين منطقه را براي بازديد انتخاب كرده بودند .

فرماندار خاتم در پايان از ميراث فرهنگي استان خواست نسبت به احداث هتل و اماكن اقامتي و استراحتگاه در شهرستان و بخصوص در شهرهاي هرات و مروست اقدام نمايد در غير اين صورت جهت اسكان ميمانان در سالهاي آتي با مشكلات فراوان روبرو خواهيم بود ..