زمان : 15 Farvardin 1390 - 20:50
شناسه : 32294
بازدید : 1831
توافق نهايي براي راه‌اندازي كتابخانه‌ مشاركتي مجتمع آموزشي خاتم الانبياء انجام پذيرفت توافق نهايي براي راه‌اندازي كتابخانه‌ مشاركتي مجتمع آموزشي خاتم الانبياء انجام پذيرفت

علايي با تأكيد بر ديدگاه رهبر معظم انقلاب:

مطالعه بايد مستقيماً در آگاهي‌بخشي و افزايش بصيرت مردم نقش داشته باشد

علايي، مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد از مجتمع آموزشي خاتم‌الانبياء بازديد و با مديرعامل و مسئولين اين مجتمع ديدار و گفتگو كرد.

بنا به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد، در اين بازديد مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد با اشاره به ظرفيت‌هاي نهاد كتابخانه‌هاي كشور در ايجاد و توسعه كتابخانه‌ها اظهار داشت: هدف چشم‌انداز نهاد در بحث توسعه كتابخانه‌ها، دانش‌پايگي مادام العمر است و به  آموزش مستمر فرد در دوره‌هاي مختلف زندگي‌اش توجه شده است و با توجه به اين نگرش، سياست نهاد در خصوص تجهيز و پشتيباني از كتابخانه‌هاي اماكن و بخصوص محيط‌هاي آموزشي، راه‌اندازي كتابخانه‌هاي تخصصي و محدود نيست.

وي با اشاه به نگاه مقام معظم رهبري به كتابخانه‌ها افزود: جايگاه كتابخانه در نزد رهبر معظم انقلاب، جايگاه يك دانشگاه كامل مادام‌العمر است كه داراي همه دانش‌هاي عمومي مورد نياز مردم باشد.

علايي تصريح كرد: تأكيد رهبر انقلاب بر اينست كه مطالعه مردم بايد مستقيماً در آگاهي‌بخشي و افزايش بصيرت آنها نقش داشته باشد.

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان در بخش ديگري از سخنان پيشنهاد داد: مؤسسه آموزشي خاتم الانبياء كه زيرمجموعه مؤسسه رزمندگان اسلام است، به جاي ايجاد يك كتابخانه محدود و در سطح مدرسه‌اي، با نگرشي كلان اقدام به تأسيس يك كتابخانه عمومي با بخش مرجع بنمايد.

فلاح، مديرعامل مؤسسه آموزشي خاتم‌الانبياء يزد نيز در ابتداي اين ديدار با اشاره به سابقه تأسيس و اقدامات مؤسسه  خدمات‌رساني علمي رزمندگان اسلام گفت: اين مؤسسه آموزشي خاتم‌النبياء سالانه تعداد زيادي كتب آموزشي و عمومي تهيه و به دانش‌آموزان اهدا مي‌كند كه در صورت ايجاد يك كتابخانه متمركز در اين مجموعه، نياز به خريداري سالانه كتاب نيست و همه دانش‌آموزان مي‌توانند در دوره‌هاي مختلف از منابع موجود استفاده كنند.

وي در خصوص بحث فرهنگ سازي براي كتاب و كتابخواني اظهار داشت: بهترين مكان براي نهادينه شدن فرهنگ مطالعه و انس با كتاب، مدرسه است.

مديرعامل مؤسسه آموزشي خاتم‌الانبياء ايجاد سيرهاي مطالعاتي براي خانواده دانش‌آموزان و استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در مدرسه براي سوق دادن خانواده‌ها به مطالعه را يكي از اقدامات مؤثر و عملي براي تعميق ارتباط مردم با كتاب دانست و افزود: مدرسه مي‌تواند از طريق دانش‌آموز كليه آموزش‌هاي مفيد را در قالب بسته‌هاي مشاوره‌اي و تربيتي در اختيار خانواده‌ها قرار دهد.

در پايان اين ديدار، توافق نهايي براي راه‌اندازي كتابخانه‌ مشاركتي مجتمع آموزشي خاتم الانبياء انجام پذيرفت. همچنين فلاح، مديرعامل اين مجتمع يك جلد قرآن هوشمند توليدي متخصصين مؤسسه آموزشي رزمندگان اسلام را به رسم يادبود به مديركل كتابخانه‌هاي استان يزد اهدا كرد.