زمان : 13 Farvardin 1390 - 22:09
شناسه : 32205
بازدید : 1843
بازديد مديركل ميراث‌فرهنگي صنايع‌دستي وگردشگري استان يزد از شهرستان طبس بازديد مديركل ميراث‌فرهنگي صنايع‌دستي وگردشگري استان يزد از شهرستان طبس

بازديد مديركل ميراث‌فرهنگي صنايع‌دستي وگردشگري استان يزد از شهرستان طبس

یزدفردا "مديرکل ميراث فرهنگي،صنايع دستي وگردشگري استان يزد از ستاد تعطيلات نوروزي شهرستان طبس بازديد كردند.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومي  ميراث  "بهرام رضايي" در بازديد از شهرستان طبس گفت: اين شهرستان در شمال شرقي و فاصله 400 كيلومتري مركز استان يزد قرار دارد.

مديركل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان يزد در سفر يك روزه به طبس از پروژه‌‌هاي هتل نارنجستان، ارگ طبس، باغ گلشن و موزه مردم‌شناسي طبس و مناطق گردشگري بازديد كردند.

"رضايي" پتانسيل‌هاي گردشگري در اين شهرستان را بيش از هر چيز تحت تاثير سرمايه‌هاي جغرافيايي، کيفيت مناظر طبيعي وآثار تاريخي، مضافا شادابي فرهنگ محلي آنها دانست.

وي عمق بخشيدن و ارزش نهادن به اين عوامل و همچنين تبديل آنها به عناصر قابل عرضه، ترويج، حفظ و مراقبت ازسنت‌ها، آداب و رسوم، چشم اندازها و محيط زيست، جذابيت منطقه و پتانسيل‌هاي آن را به صورت يک محصول واقعي گردشگري قلمداد كرد .

اين مقام مسئول از باغ گلشن به عنوان زيباترين و نادرترين باغ ايراني ياد كرد و افزود: سد كريت به عنوان تنها سد قوسي و داراي سابقه تاريخي در كشور، قلعه اسماعيليان، زيارتگاه پيرحاجات، آب گرم مرتضي علي با ويژگي هاي منحصر به فرد درماني، كاروانسراها و ارگهاي حكومتي و صدها اثر تاريخي ديگر، طبس را به كلكسيوني از جاذبه هاي تاريخي، طبيعي و گردشگري تبديل كرده است.

"رضايي" گفت: طبس به لحاظ برخورداري از جاذبه هاي تاريخي و طبيعي بسيار غني است اما نيازمند سرمايه گذاري و برنامه ريزي مستمر است.

وي افزود: با ايجاد و تأمين زير ساخت‌ها و امکانات رفاهي و خدماتي، اين شهرستان مي‌تواند به يكي از کانونهاي مهم گردشگري كشور تبديل گردد.

"رضايي" در خاتمه اظهار اميدواري كرد كه با حضور سرمايه‌گذاران خصوصي در اين شهرستان ما بتوانيم شاهد رشد صنعت گردشگري در اين خطه باشيم.