زمان : 13 Farvardin 1390 - 22:04
شناسه : 32204
بازدید : 3495
در سطح استان يزد، 27 نمايشگاه صنايع دستي در ايام نوروز برپاشد در سطح استان يزد، 27 نمايشگاه صنايع دستي در ايام نوروز برپاشد

در سطح استان يزد، 27 نمايشگاه صنايع دستي در ايام نوروز برپاشد



به مناسبت فرارسيدن نوروز باستاني 27 نمايشگاه هنرهاي سنتي و صنايع دستي در سطح استان يزد براي بازديد مسافران نوروزي و علاقه مندان هنر و فرهنگ گشايش يافت.


بهرام رضايي" گفت: طي برنامه‌ريزي‌هاي صورت پذيرفته در نوروز 90 خانواده بزرگ هنرمندان و صنعتگران صنايع دستي با برگزاري 27 نمايشگاه، بازارچه و باجه صنايع دستي در سطح استان رشته‌هاي دستي و بومي استان را در معرض ديد مسافران نوروزي و علاقه مندان به صنايع دستي قرارداده اند.


مديركل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان يزد هدف از برگزاري اين نمايشگاه را احياء و اشاعه، صنايع دستي استان و آگاه سازي افكار عمومي از ارزش و اهميت اين هنر اعلام کرد و افزود: در اين نمايشگاهها انواع صنايع دستي استان از جمله سفال و سراميک، ترمه و زيلو، دارايي، مصنوعات چوبي و شيريني سنتي يزد به چشم مي‌خورد.


به گزارش روابط عمومي میراث استان ""رضايي" در پايان خاطر نشان ساخت: حمايت از صنايع دستي و تقويت بنيه توليد صنعتگران صنايع دستي يکي از راه‌هايي است که مي‌تواند نقش مناسب در توسعه اقتصادي استان ايفا کند و اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيز با اهتمام و برنامه ريزي در اين راستا و با برگزاري و شرکت در نمايشگاه‌ها، فروشگاه‌ها و بازارچه‌هاي موقت صنايع دستي و فروش بهاره همت گماشته است.


وي از محل‌هاي برگزاري نمايشگاه و بازارچه صنايع دستي در سطح شهر يزد به باغ دولت آباد،موزه آئينه و روشنايي، زندان اسکندر، مدرسه دانشوران، امامزاده سيدگلسرخ اشاره کرد و افزود: همچنين در كليه شهرستان‌ها اين نمايشگاه‌ها و بازارچه‌ها داير است. از جمله درشهرستان اردکان ورودي شهر، در ميبد کاروانسراي شاه عباسي، در شهرستان مهريز باغ پهلوان‌پور، در شهرستان ابرکوه خانه صولت، در شهرستان طبس خانه گلشن در شهرستانهاي خاتم، بافق و تفت در محل اداره نمايندگي اين نمايشگاه‌ها برپا شده است