زمان : 12 Farvardin 1390 - 01:35
شناسه : 32159
بازدید : 5578
دفاع علی معلم از احمدی‌نژاد، مشایی و مکتب ایرانی دفاع علی معلم از احمدی‌نژاد، مشایی و مکتب ایرانی

دفاع علی معلم از احمدی‌نژاد، مشایی و مکتب ایرانی

محمدعلی معلم به خیرمقدم به سران کشور حوزه تمدن نوروز پرداخت و تصریح کرد: از زبان ریاست‌محترم جمهور و هم‌صدای او، آن مسلمان که بر تبار خویش تا سلمان اعتماد راسخ دارد، و سلمان آن بود که وقتی از او پرسیدند از کدام نژادی و خویشتن را بازگوی، گفت: عبدالله؛ برده‌ای بودم، پیامبر مرا خرید. پیداست آن جوانمرد شاعی (شیعی) یار و همدرد ریاست‌جمهور ما مشایی که دیوپرستان دیوزا انگشت به در کرده‌اند به خصم او. یکی می‌کوشد و یکی از کینه می‌خروشد. از قول رییس دفتر رییس جمهور، اینک از زبان این شاعی خطاب به اسب یاران ترکمن: آن مردمان نیک پی به روزگار ما از فرقانه تا کوهسار ماد و جبال و ری یعنی همه خاور. آن ارجمندان که معنا و عشق‌آباد، طلوع آنهاست. می‌گویم که به انگیز دینی و دل و خاک فراهم آیید بر ما.

 اعتدال نوشت: از زبان ریاست محترم جمهور و هم‌صدای او، آن مسلمان که بر تبار خویش تا سلمان اعتماد راسخ دارد، پیداست آن جوانمرد شاعی یار و همدرد ریاست‌جمهور ما مشایی که دیوپرستان دیوزا انگشت به در کرده‌اند به خصم او، یکی می‌کوشد و یکی …

محمدعلی معلم دامغانی، رییس فرهنگستان هنر، در دومین جشن جهانی نوروز در تالار وحدت تهران خطاب به میهمانان این همایش گفت: شما پای به سرزمینی گذاشته‌اید که رهبریش و پیش از آن، بنیانگذار انقلاب آن شاعر بودند و رئیس‌جمهور آن و نزدیکان وی بسیار نزدیک به ادبیات و شعر هستند.

وی در ادامه به قرائت اشعاری در خصوص عید نوروز و متون نوروزی پارسی پرداخت و افزود: از بیان میزبان شیرین زبان حکمت در بنان، آن شیران شیرزاده و اژدهای هفت وار را، ریاست‌جمهور این سرزمین آباد با یاد مردمان دادجوی داد بنیاد، به نیابت از احمدی‌نژاد خطاب به سلسله‌ای از یلان.

محمدعلی معلم در ادامه به خیرمقدم به سران کشور حوزه تمدن نوروز پرداخت و تصریح کرد: از زبان ریاست محترم جمهور و هم‌صدای او، آن مسلمان که بر تبار خویش تا سلمان اعتماد راسخ دارد، و سلمان آن بود که وقتی از او پرسیدند از کدام نژادی و خویشتن را بازگوی، گفت: عبدالله؛ برده‌ای بودم، پیامبر مرا خرید. پیداست آن جوانمرد شاعی (شیعی) یار و همدرد ریاست‌جمهور ما مشایی که دیوپرستان دیوزا انگشت به در کرده‌اند به خصم او. یکی می‌کوشد و یکی از کینه می‌خروشد. از قول رییس دفتر رییس جمهور، اینک از زبان این شاعی خطاب به اسب یاران ترکمن: آن مردمان نیک پی به روزگار ما از فرقانه تا کوهسار ماد و جبال و ری یعنی همه خاور. آن ارجمندان که معنا و عشق‌آباد، طلوع آنهاست. می‌گویم که به انگیز دینی و دل و خاک فراهم آیید بر ما.

وی در ادامه سخنان خود به دیگر میهمانان این همایش نیز خیرمقدم ادبی گفت و افزود: آن را که گفتیم مسلمانانیم از سر خصم در آمدند که سر جنگ دارند، از نوروز گفتیم و از اینکه ایران و اسلام در حقیقت یک روحند در دو جسم. این حقیقت بینش رسول ما بود که از سلسله همگنان، سلمان را برگزید. کجا سراغ دارید که تطبیق اندیشه‌ها تا به این پایه باشد؟ وای بر آن کس که از سر عناد یا جهالت چیزی را مقدم یا مؤخر می‌کند که دین خدا را تخطئه کرده باشد.

وی در پاسخ به منتقدان جشن جهانی نوروز تصریح کرد: ای آنان که روا نمی‌دارید به حکمت نوروز، که فرهنگ عمده مشرق است گرد آییم، دشمنان دین چنان سرزمین را پاره پاره کرده‌اند که آن چیزی که حق ماست را باز نمی‌خوانیم. قومیت و ملیت، می‌توانست ملل را از یکدیگر نگیرد؛ این کدام دست شوم و از کدام آستین است؛ شرق یا غرب؟ که ما را اینچنین جدا می‌کند.

وی افزود: غم‌انگیز آنجاست که نه نوروز را عیب می‌نهند، محرم را نیز عیب می‌نهند. که سینه زدن و علم و کتل در نزد رسول خدا(ص) نبوده است. ما این عزاداری را از ادیان دیگر آموخته‌ایم و نمایشی براساس حدیث ثقلین برپا کرده‌ایم.

وی در خاتمه خطاب به سران کشورها گفت: ای سران کشورها، اگر باور دارید که جدایی پدران ما به دلیل گفته شده بود، بپذیرید که نوروز نه خلاف حق است و نه خلاف کتاب خدا، و دیگر اینکه ما تازه مسلمان نیستیم. بزرگان و ارجمندان بسیاری سکوت کرده‌اند درباره بسیاری چیزها و برخی را با سلوک خود تایید کرده‌اند. از جمله سلوک محرم و نوروز را.