زمان : 09 Farvardin 1390 - 22:00
شناسه : 32111
بازدید : 3617
وزير امور اقتصادي و دارايي خبر داد: افزایش سرمایه گذاری خارجی به دو میلیارد وهشتصد میلیون دلار / ایجاد افق‌های جدید با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها وزير امور اقتصادي و دارايي خبر داد: افزایش سرمایه گذاری خارجی به دو میلیارد وهشتصد میلیون دلار / ایجاد افق‌های جدید با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها

وزير امور اقتصادي و دارايي خبر داد:

افزایش سرمایه گذاری خارجی به دو میلیارد وهشتصد میلیون دلار / ایجاد افق‌های جدید با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها

سید شمس الدین حسینی گفت: امسال ظرفیت های صندوق توسعه ملی هم درخدمت اقتصاد ایران خواهد بود و تلاش خواهیم کرد؛ منابع این صندوق با سایر منابع بانکی و مردمی تلفیق شود، که تولید بیشتری درجامعه ایجاد و برنامه ایجاد اشتغال در کشور تقویت شود

سید شمس الدین حسینی گفت: برنامه های تحول گمرکی، مالیاتی و بانکی امسال دنبال می شود و سال 90؛ سال کار، تلاش وکوشش و در واقع تجهیز بیشتر وبهتر اقتصاد ایران است.

به گزارش یزدفردا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت: وزیر اموراقتصادی و دارایی اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که امسال دنبال خواهیم کرد؛ به طور یقین تداوم وتکمیل قانون هدفمند کردن یارانه ها خواهد بود. همچنین یکی از کارهای دیگری که امسال به دنبال آن هستیم، تحرک بیشتر در حوزه تولید وسرمایه گذاری و اشتغال است.

وی افزود: امسال ظرفیت های صندوق توسعه ملی هم درخدمت اقتصاد ایران خواهد بود و تلاش خواهیم کرد؛ منابع صندوق توسعه ملی با سایر منابع بانکی و منابع مردم تلفیق شود، که تولید بیشتری درجامعه ایجاد و برنامه ایجاد اشتغال در کشور تقویت شود.

سید شمس الدین حسینی در ادامه گفت: برنامه های تحول گمرکی، مالیاتی و بانکی را نیز دنبال خواهیم کرد. امسال سال کار، تلاش وکوشش و در واقع تجهیز بیشتر و بهتر اقتصاد ایران خواهد بود.

وزیر اموراقتصادی و دارایی تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که در سال 90 دنبال خواهیم کرد، این است که هزینه های تامین مالی فعالیت های اقتصادی را کاهش دهیم. و امیدوار هستیم که امسال هم برنامه های تحول اقتصادی با استحکام و توفیق بیشتری اجرا شود و تلاش دولت هم همین است.


سرمایه گذاری خارجی طی 11 ماه به حدود دو میلیاردو 800 میلیون دلار رسید
وی در ادامه سال 89 را؛ سال منحصر به فردی در اقتصاد ایران عنوان کرد و افزود: در سال گذشته طرح هدفمندی یارانه ها و تحول اقتصادی با موفقیت اجرا شد و با تلاش و جدیت ملت بزرگ ایران، فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان تهدید و تحریم های اقتصادی و قطعنامه ای که برضد ایران بود، خنثی شد. البته این تحریم ها هزینه هایی برای کشور داشت ولی دستاوردهای آن خیلی بود و فکر می کنم دیگردشمنان این ملت به این موضوع پی برده باشند که این ملت، ملتی با ظرفیت های خیلی بالاست و فشارها را درپناه توان خود مدیریت می کند.

وی افزود: در این مدت صادرات غیرنفتی 25 درصد رشد داشته وسرمایه گذاری خارجی طی 11 ماه به حدود دو میلیارد و 800 میلیون دلار رسید. شاخص بورس هم هنوز دارای رشد فزاینده است. حجم و ارزش معاملات بورس کالا و اوراق بسیار افزایش یافت و رشد بورس اوراق بهادار بی سابقه بود. نهادهای فرابورس هم راه اندازی شدند که خدمت جدیدی به کشور محسوب می شود و در شاخص های اقتصاد بین الملل و داخلی نیز موفق بودیم.


دربخش تولید افق‌های جدیدی با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها ایجاد شد
وزیر اموراقتصادی و دارایی تصریح کرد: اصلاح نظام اقتصادی کشور که سال ها روی میز دولت ها مانده بود، توسط دولت دهم به اجرا درآمد. قانون هدفمندی یارانه‌ها ظرفیت‌های بالای برای کشور خلق کرد و این قانون از زمانی که اجرا شد بسیار بهتر از آن چیزی که همه فکر می کردند، اجرایی شد و تحسین هر انسان منصفی را بر انگیخت و در مجموع برای عموم مردم دستاوردهای به ویژه طبقات ضعیف و متوسط جامعه دستاوردهای خوبی به همراه داشت.

وی خاطر نشان کرد: دربخش تولید هم افق‌های جدیدی ایجاد شد. امروز تولید کنندگان به دنبال روش‌های بهتر وکارآمدترهستند و در مجموع کشور به این سمت در حال حرکت است که از وارد کننده به صادر کننده تبدیل شود.

حسینی در ادامه اظهار داشت: به طور مثال با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، مصرف گاز خانگی کاهش یافت که این میزان در تولید به کار گرفته می شود. با کاهش مصرف برق هم ظرفیت نیروگاهی در خدمت تولید قرار می گیرد و به سرمایه گذاری در بخش‌های دیگرهم منتقل می شود و هدفمند کردن یارانه ها به عنوان یک کاربزرگ در اقتصاد کشور اجرایی شد.