زمان : 09 Farvardin 1390 - 21:48
شناسه : 32107
بازدید : 2480
وزير بازرگاني؛ حمایت از صادرات غیر نفتى دراولویت برنامه هاى وزارت بازرگانى است وزير بازرگاني؛ حمایت از صادرات غیر نفتى دراولویت برنامه هاى وزارت بازرگانى است

وزير بازرگاني؛

حمایت از صادرات غیر نفتى دراولویت برنامه هاى وزارت بازرگانى است

وزیر بازرگانی گفت: امسال به سمت طرح آمایش تجاری که برروی زیر ساخت های تجاری کشور تاکید دارد، حرکت خواهیم کرد

وزیر بازرگانی گفت: حمایت از توسعه صادرات، حمایت از صادرات غیر نفتی، امضای توافقتنامه ها با کشورهای خارجی برای تحکیم تجارت از برنامه هایی است که برای امسال در نظر گرفته شده است.

مهدی غضنفری در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت با اشاره به مهم ترین برنامه‌های وزارت بازرگانی در سال 90 اظهار داشت: امسال به سمت طرح آمایش تجاری که برروی زیر ساخت های تجاری کشور تاکید دارد، حرکت خواهیم کرد. مدیریت بازار، انجام بازرسی و نظارت مانندگذشته نیز انجام می شود و اگر فاز دوم اجرای قانون هدفمند شدن یارانه ها مطرح شود، ممکن است دوباره موضوع ذخیره سازی ها را داشته باشیم.

وی افزود: همچنین همگانی کردن تجارت الکترونیک جزء اقدامات ما در سال 90 است.

وزیر بازرگانی خاطر نشان کرد: حمایت از توسعه صادرات، حمایت از صادرات غیر نفتی، امضای توافقتنامه ها با کشورهای خارجی برای تحکیم تجارت از دیگر برنامه هایی است که برای امسال در نظر گرفته شده است.

غضنفری در ادامه مهم ترین برنامه های وزارت بازرگانی در سال گذشته را اجرای طرح هدفمندی یارانه ها عنوان کرد و گفت: تمام برنامه های وزارت بازرگانی با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه هاکه به لحاظ برنامه ریزی، هماهنگی و سازماندهی نیازمند وقت بود، تحت الشعاع اجرای این قانون قرار گرفت. لذا مهم ترین کار ما ذخیره سازی، تنظیم وکنترل بازار، نظارت و بازرسی، آگاهی رسانی، هماهنگی بخش‌های خصوصی با دولتی بود.

وی افزود: همچنین در حوزه صادرات غیر نفتی هم رشد بسیار خوبی را شاهد بودیم که باید از صادرکنندگان این حوزه تشکر کرد. طرح میزان هم یکی از کارهایی بود که انجام شد. در بخش توسعه تجارت الکترونیک هم اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت.

وزیر بازرگانی امضای توافقنامه و یادداشت تفاهم با کشورهای خارجی و دوست و همسایه را از دیگر برنامه هایی عنوان کرد که در سال 89 انجام شده است.

مهدی غضنفری در ادامه خاطر نشان کرد: هدفمندسازی گندم، آرد و نان هم به طور اختصاصی به عهده وزارت بازرگانی گذاشته شده بود.که در این راستا خرید حدود 11 میلیون تن گندم و ذخیره سازی آن، افتتاح 37 سیلو به صورت همزمان در سال 89، که حداقل 5/1 میلیون تن به ظرفیت سیلو سازی کشور اضافه کرد هم بخشی از کارهایی بود که در سال گذشته انجام شد.