زمان : 09 Farvardin 1390 - 01:30
شناسه : 32076
بازدید : 3611
بازديد مدير حوزه علميه امام صادق شهرستان قروه از دفتر مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما در تهران بازديد مدير حوزه علميه امام صادق شهرستان قروه از دفتر مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما در تهران

بازديد مدير حوزه علميه امام صادق شهرستان قروه از دفتر مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما در تهران

 

حجه الاسلام والمسلمين فيض نسب مدير حوزه علميه امام صادق (عليه السلام) استان كردستان – شهرستان قروه از دفتر مركز پژوهش هاي اسلامي صداوسيما در تهران ، جام‌جم، ساختمان شيشه‌اي بازديد كرد.


حجه الاسلام والمسلمين فيض نسب در اين بازديد با اشاره به نامگذاري سال 1390 به سال جهاد اقتصادي گفت : اين لفظ توسط مقام معظم رهبري با دقت بسيار انتخاب شده است و لازم است از تفسير به راي توسط افراد مختلف پرهيز شود و تبيين جهاد اقتصادي به عنوان يك راهبرد مي بايست منطبق با ديدگاه معظم له باشد.

 

چون جهاد اقتصادي ، لفظ مشترك است و امكان سوء برداشت از سوي افراد كم اطلاع و يا مغرض وجود دارد و رسانه ملي و مراكز پژوهشي بايد در جهت تنوير افكار عمومي ديدگاه رهبر حكيم انقلاب را براي جامعه تبيين و تحليل نمايند.


مدير حوزه علميه امام صادق (عليه السلام) در ادامه افزودند : برداشت من از فرمايش مقام  معظم رهبري اين است كه معظم له با اطلاق لفظ جهاد ؛ تلاش همراه  با نيت قربه الي الله و عمومي بودن و مشاركت و دستجمعي بودن در مبحث اقتصاد را بيان فرموده اند ؛ مهمترين موضوع اقتصاد اسلامي كه جامعه نيز از آن رنج مي برد ربا و تورم است مستلزم پژوهش و تحقيق توسط اهل علم است .


اين استاد حوزه در ادامه نظارت بر سريال ها از نظر شرعي و فقهي را بسيار مهم توصيف كرد و گفت : برخي بازيگران  در سريال هاي نمايشي انگشتر طلا در دست مي نمايند و يا شعار يالثارات الحسين در سريال مختار به لحاظ اعراب گذاري اشتباه تلفظ مي شود و يا هنرمند به اشتباه وضو مي گيرد .

لازم است رسانه ملي از مدرسين و فضلا حوزه هاي علميه با سطوح علمي بالا استفاده كنند و اينجانب و حوزه تحت امر اينجانب آمادگي خود را براي نظارت بر فيلمنامه و حين توليد برنامه ها را اعلام مي داريم.


حجه الاسلام والمسلمين فيض نسب همچنين بر ضرورت دعوت از طلاب و فضلا براي بازديد از محوطه و بخش هاي مختلف صدا و سيما براي افزايش تعامل ؛ حوزه و رسانه تاكيد كرد.


مدير حوزه علميه امام صادق (عليه السلام) استان كردستان – شهرستان قروه در خاتمه آموزش غير مستقيم در مبحث مفاهيم ديني را بسيار موثر دانست و پيشنهاد كرد برنامه هاي مذهبي و مفاهيم ديني در فواصل مختلف شبكه هاي اصلي صدا و سيما پخش شود.

 

در پايان اين ديدار، اين استاد حوزه علميه از وب سايت مركز پژوهش هاي اسلامي و كتابخانه و تاليفات و آثار مركز نيز بازديد كرد.

 

در ابتداي اين ديدار سرپرست دفتر تهران گزارشي از فعاليت هاي مركز پژوهش هاي اسلامي ارايه كرد.