زمان : 08 Farvardin 1390 - 21:44
شناسه : 32063
بازدید : 4402
ادامه اعتراضات در سوریه/ پوشش معنادار حوادث توسط غرب ادامه اعتراضات در سوریه/ پوشش معنادار حوادث توسط غرب

ادامه اعتراضات در سوریه/ پوشش معنادار حوادث توسط غرب

با این وجود دولت سوریه دویست نفر از فعالان سیاسی که، در ماه جاری زندانی کرده بود را آزاد و اعلام کرد که در صدد لغو کردن حالت فوق العاده در این کشور است، وضعیتی که از سال 1963 در این کشور و چندین کشور دیگر عربی نیز حاکم است... اخبار موجود درباره کشته شدن مردم در سوریه، به صورت غیر رسمی و در مصاحبه شاهدان محلی و ساکنین مناطقی که در آنجا درگیری وجود دارد، مخابره شده است.

سرویس بین الملل ـ تحولات اخیر در کشور های عرب خاورمیانه در حالی به سوریه رسیده که، اخبار ضد و نقیضی درباره تظاهرات این کشور مخابره شده است. 


به گزارش «تابناک»، به موازات جنگ ناتو با «معمر قذافی» در لیبی، سه کشور دیگر عربی یعنی؛ بحرین، اردن و سوریه نیز شاهد تشدید اعتراضات مردمی بودند.


در سوریه در حالی خبرگزاری ها از کشته شدن حدود 20 نفر خبر می دهند که تمرکز درگیری ها در شهر «درعا»، در جنوب این کشور متمرکز بوده است، بر اساس این گزارش ها نیروهای امنیتی سوریه با مردم درگیر شده اند، این در حالی است که مقامات دولتی معتقدند که افراد مسلح ناشناس در این کشور به روی مردم آتش گشوده اند ، تا این لحظه تصویری از درگیری نظامیان دولت سوریه با معترضان مخابره نشده است .


با این وجود دولت سوریه دویست نفر از فعالان سیاسی که، در ماه جاری زندانی کرده بود را آزاد و اعلام کرد که در صدد لغو کردن حالت فوق العاده در این کشور است، وضعیتی که از سال 1963 در این کشور و چندین کشور دیگر عربی نیز حاکم است . 


بر پایه این گزارش، اخبار موجود درباره کشته شدن مردم در سوریه، به صورت غیر رسمی و در مصاحبه شاهدان محلی و ساکنین مناطقی که در آنجا درگیری وجود دارد، مخابره شده است.

 

خبرگزاری های «رویترز»، «فرانسه» و «آسوشیتدپرس»، اخبار را به نقل از شاهدان عینی نقل می کنند و منابع مستند و تصویری ارائه نداده اند.


به نظر می رسد آنچه در سوریه می گذرد هر چند متاثر از موج عربی تغییرات است اما، از آنجا که سوریه اولین جبهه مقاومت دربرابر رژیم صهیونیستی است، رسانه های غربی همه نیروی خود را برای انعکاس اخبار سوریه گذاشته اند. این در حالی است که تصاویر زنان و جوانان بحرینی که به وفور منتشر شده است و دولت سرکوبگر این کشور همراهی سعودی ها را در سرکوب ملت بر عهده دارند ، در اخبار دیده نمی شود و تقریبا گم است .

 

در یمن نیز «علی عبدالله صالح» اعلام کرده است که حاضر است که از قدرت کناره گیری کند. پیروزی احتمالی انقلابیون در یمن، خطر را بیش از پیش به عربستان نزدیک می کند. اما از هم اکنون رسانه های غربی، ناآرامی در عربستان را به ظهور و قدرت گیری طالبان مرتبط می کنند و به دنبال آن هستند که به بهانه قدرت گیری طالبان در عربستان، حصار رسانه ای برای بایکوت اخبار عربستان ایجاد کنند. 


در همین حال، اخبار تحولات بحرین در رسانه های غربی بایکوت شده است. مقامات اطلاعاتی سعودی و بحرینی در حال پرونده سازی برای مخالفین هستند تا نشان دهند که مخالفان فقط شیعیانی وابسته به ایران و یا حزب الله هستند.