زمان : 01 Farvardin 1390 - 03:11
شناسه : 31939
بازدید : 839
نشست مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد و معاون سياسي امنيتي استانداري با راهنمايان گردشگري استان نشست مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد و معاون سياسي امنيتي استانداري با راهنمايان گردشگري استان

نشست مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد و معاون سياسي امنيتي استانداري با راهنمايان گردشگري استان



نشست هم انديشي مدير کل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري يزد و معاونت سياسي،امنيتي استانداري با راهنمايان گردشگري استان در خصوص برنامه‌هاي نوروزي برگزارشد.


به گزارش روابط عمومي ادراه کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان يزد: نشست مديرکل ميراث فرهنگي با راهنمايان گردشگري استان در سالن آموزش اين اداره کل با حضور معاون سياسي،امنيتي استاندار تشکيل شد.


مديرکل ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري يزد در جمع راهنمايان گفت:نشاط مردم از شاخصه‌هاي اصلي توسعه گردشگري فرهنگي است و يکي از رسالت‌هاي اين اداره کل فرهنگ سازي عمومي در راستاي ترويج فرهنگ مسافر پذيري در نزد شهروندان است.


"بهرام رضايي" با ابراز خرسندي از تشکيل اين جلسه و ضرورت تداوم آن افزود: راهنما فردي است که همراه گروه سفر مي‌كند و رابط ميان مسافران و موسسه برگزاركننده تور است. راهنما مسافران را به هنگام دشواري‌ها كمك مي‌كند و بر انجام درست برنامه و كارها نظارت دارد و حساب هزينه سفر را از آغاز تا پايان نگاه مي دارد.


معاون سياسي و امنيتي استاندار نيز در اين نشست در ادامه افزود: با توجه به نزديکي به ايام تعطيلات نوروزي اطلاع‌رساني ويژگي‌هاي تاريخي يزد به ويژه از طريق راهنمايان گردشگري بسيار حائز اهميت است.


"غلامحسين دشتي" در اين نشست ضمن اشاره به اينکه خود يزد بايد معرف خود باشد، افزود: نظر سنجي‌هاي حضوري براي مهمانپذير شدن استان يزد و تجزيه و تحليل آنها و رفع مشکلات در اين زمينه نيز بسيار مهم است.


دشتي در اين جلسه بر ضرورت بهره گيري از فرصت تعطيلات نوروزي براي معرفي توانمندي هاي استان يزد به گردشگران تاکيد کرد.


معاون سياسي امنيتي استاندار يزد با تاكيد بر ترويج فرهنگ قرآني در جامعه اظهار داشت: فلسفه وجودي نظام مقدس جمهوري اسلامي، نشر فرهنگ قرآن كريم است و آنچه كه در نظام اسلامي صورت ميگيرد بايد تماما در راستاي اين هدف مقدس تعريف شود.


وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين كه يزد از دير باز زمينه انجام فعاليتهاي قرآني را داشته و علما، بزرگان و همچنين عموم مردم به اين اقدام اشتغال داشته اند خاطرنشان كرد: راهنمايان علاوه بر معرفي آثار تاريخي و فرهنگي نيز بايد به معرفي چهره هاي تاريخي،ديني و مذهبي هم بپردازند.