زمان : 24 Esfand 1389 - 08:03
شناسه : 31796
بازدید : 4611
ساعاتی قبل:محمد رضا فلاح زاده استانداریزد در جمع اصحاب رسانه استان-خبرنگاران یزدی چه پرسیدند؟ ساعاتی قبل:محمد رضا فلاح زاده استانداریزد در جمع اصحاب رسانه استان-خبرنگاران یزدی چه پرسیدند؟

ساعاتی قبل:محمد رضا فلاح زاده استانداریزد در جمع اصحاب رسانه استان


یزدفردا "استاندار یزد ظهر امروز با حضور در جمع اصحاب رسانه استان ضمن تشریح عملکرد دولت در سال 89 به سئوالات خبرنگاران رسانه های گروهی استان پاسخ داد.

در ابتدای این نشست قائم محمدی مشاور استاندار و رییس روابط عمومی با اعلام اینکه در سال 89 20 نشست خبری توسط استانداری یزد انجام شده است اظهار داشت:در سال 89 با همراهی رسانه های استان خبرنگاران از 9 شهرستان استان  بازدید کرده و از روند اجرایی پروژه های دولت در استان و همچنین وضع موجود شهرستان های استان یزد گزارش تهیه کردند .

وی در ادامه به برگزاری نشست روابط عمومی های استان اشاره نمود و افزود :نشست های روابط عمومی دستگاه های دولتی استان بصورت مستمر برگزار وروابط عمومی دستگاه های دولتی استان  با انسجام بیشتری نسبت به اطلاع رسانی خدمات دولت اقدام نموده اند.

وی به انتخاب رسانه های برتر پوشش دهنده مسابقات سراسری قرآن کریم در استان اشاره نمود و  انعکاس اخبار توسط رسانه های مکتوب و مجازی و همچنین صدا و سیما را قابل تقدیر دانست .

پس از سخنان رئیس روابط عمومی استانداری یزد استاندار یزد طی سخنان کوتاهی از حضور رسانه های استان در تمامی صحنه ها تشکر نمود .

در ادامه خبرنگاران رسانه های گروهی استان سئوالات و مسائل خود در مورد مسائل مختلف مطرح نمودند :

آفرینش :نگاه دولت به مطبوعات 

جوان:ارزیابی شما از عملکرد دستگاههای اجرائی استان چیست؟

کیهان:با توجه به اساس نامه جدید قانون مطبوعات نماینده استاندار هم در هیئت حضور دارد و امید واریم با حضور نماینده استاندار ،شاهد اختصاص بودجه برای خانه مطبوعات

یزدفردا -با توجه به گستردگی فعالیت های فرهنگی و تعدد دستگاههای فرهنگی تشکیل حوزه معاونت فرهنگی در استانداری از ضروریات است و معاونت فرهنگی استانداری بایستی ایجاد گردد تا در انسجام فعالیت های اجرایی فرهنگی دستگاههای فرهنگی که متعدد هستند مفید واقع شود ،هرچند که در حال حاظر فعالیت های فرهنگی استان توسط معاونت سیاسی امنیتی استان اداره می شود و شکی بر توانمندی  آقای دستی معاونت سیاسی نیست اما به نظر می رسد همراه شدن فرهنگ و امنیتی کمی به امور لطمه می زند و بهتر است تدبیری اندیشیده شود تا این مشکل حل شود .

یزدفردا-با عنایت به اینکه استاندار در موارد متعدد نشست اختصاصی با صدا و سیما دارند بهتر است برنامه ریزی شود تا با رسانه های دیگر نیز نشست های اختصاصی انجام شود تا حداقل به صورت مستقیم رسانه ها بتوانند مسائل و مشکلات را انعکاس دهند .


یزد امروز-سفر های شهرستانی خبرنگاران کار قابل تقدیری بود وباعث شد تا خبرنگاران با وضعیت شهرستان های استان آشنا شوند

یزد امروز-انعکاس اخبار توسط روابط عمومی استانداری یزد قابل تقدیر بوده واظهار امیدواری شد تا این روند ادامه یابد .

جام امروز-وضعیت رسانه های استان ،وضعیت خوبی نیست و باید تصمیماتی در جهت حمایت از مطبوعات محلی استان انجام شود .

ندای یزد-مراجعات و تلفن های زیادی به رسانه ها می شود که زایشگاه بهمن یزد مدتی بود به عنوان کلینیک درمانی اعصاب و روان به مردم خدمات ارائه می دادند و مدتی است که هلال احمر با ادعای مالکیت ملک، درب بزرگ آن را قفل و زنجیر نموده و ماموری را هم برای حراست از آن در محل گمارده اند و مردم مجبورند از درب کوچکی که وجود دارد تردد نمایند و ادامه این روند با توجه به ادعای اقلیت زرتشتی استان که واقفین اصلی از هم کیشان آنها بوده اند چهره زیبایی برای استان بوجود نیاورده است و این درحالی است که بسیاری از مراجعین از استان های همجوار مراجعه می نمایند و بهتر است مدیران ارشد استان در این رابطه تصمیمات لازم اتخاذ نمایند و نظر شما در این رابطه چیست؟

ایرنا-چه طرح هایی در سال 89 اجراشده و سال آینده چه طرح هائی در برنامه دولت قرار دارد .

برنا-در شهرستان بافق خبرنگاران آنجا اعلام کردند که پس از یازده سال مسئولین و خبرنگاران استانی اینجا حضور پیداکردند ؟

برنا-مصوبات ستاد ساماندهی جوانان که در صدوق مصوب شد شما در جهت حمایت برنامه ای دارید ؟

برنا-فروردین 87 از قول استانداریزد  خبری منتشر شد که گاز استان مشکلش حل شده است و استان یزد جزء مناطق سردسیر قرار گرفته ولی شاهد این هستیم که قبوض گاز بعضا تا 40 برابر هم به مردم ارائه شده و احتمالا برای آب و برق نیز در تابستان همین مشکل گریبانگیر یزدی ها خواهد شد .

برنا-از ابتدای سال قرار است جانشین برای شما مشخص کنند و آیا جابجایی و یا بازنستگی در کار هست یا خیر؟

صدا و سیما-اهم فعالیت های سال 89 دولت را تشریح نمایید .

طلوع یزد-برنامه های استان برای جنگ نرم چیست ؟

طلوع یزد-برخی فعالیت های توسط مسئولین استانی و شخصیت ها برای زیر سئوال بردن خدمات دولت در استان صورت می گیرد که به جنگ روانی شبیه است و در صدد تخریب دولت و استاندار انجام می شود ،شما برنامه ای در این رابطه دارد .

-همشهری -نرخ رشد اقتصادی استان در سال آینده چقدر است و با توجه به اینکه برای پایین آوردن نرخ بیکاری باید رشد 7 درصدی در اقتصاد داشته باشیم  چه برنامه ای دولت در استان دارد .

همشهری -در سفر اخیر شما به تهران در مورد اشتغالزائی سهم استان برای سال آینده چه مقدار مشخص شده است.

پیمان یزد-مهمترین سال آینده دولت برای مردم استان ،عیدی شما به استان و برنامه های تسهیل کننده امر  ازدواج

ایران-پیشنهاد خاصی در جهت اطلاع رسانی رسانه ها دارید ؟

اطلاعات-در سال گذشته بازدید های سرزده ای از ادارات داشتید ،برخورد کارمندان دولت با مردم را چگونه ارزیابی می کنید؟

فارس-با توجه به حضور سفرا و هیئت های خارجی در استان ،چه میزان در جذب سرمایه های خارجی موفق بودید ؟

استاندار یزد در پایان به سئوالات مطرح شده پاسخ داد که در خبر های آتی منتشر خواهد شد .