زمان : 24 Esfand 1389 - 00:45
شناسه : 31793
بازدید : 5750
نکته هفتم جشنواره وبلاک نویسی دفاع مقدس دریزد!!!! نکته هفتم جشنواره وبلاک نویسی دفاع مقدس دریزد!!!!

نکته هفتم جشنواره وبلاک نویسی دفاع مقدس دریزد!!!!

یزدفردا "باز هم جشنواره وبلاگ ها در یزد برگزار شد ایندفعه نه توسط رضا حقیقت نژاد و دوستانش بلکه توسط اداره کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس که در جای خود به تمام زوایای آن خواهیم پرداخت  .


هر چند که برگزار کنندگان جشنواره وبلاگنویسی ،سایت های مجازی استان را تنها با یک خبر اولیه و مصاحبه اختتامیه همراه خود دیدند و البته مراسم اختتامیه ؟

گزارش تصویری مراسم اختتامیه را طی چند گزارش تصویری تقدیم دوستان فردائی نمودیم و سعی کردیم در آن گزارشها تنها آنچه که در سالن برگزاری اتفاق افتاد به تصویر کشیم .

و قرار بود برگزار کنندگان اطلاعات کامل در مورد وبلاک های شرکت کننده را برایمان ارسال نمایند که تا کنون خبری نشده است ولی بر حسب وظیفه رسانه ای از دوستان حاضر در مراسم اختتامیه جشنواره خواستیم تا نظرات خود در باره برگزاری را به ما منتقل نمایند که دوستان  حاظر در اختتامیه نقد هائی را برایمان ارسال نموده اند که طبق رویه یزدفردا ابتدا نقد های وارده به یزدفردا را انعکاس داده و در پایان بررسی کلی برگزاری جشنواره وبلاک های دفاع مقدس در یزد را تقدیم فردائیان خواهیم نمود .


و البته نام افراد با توجه به درخواست نزد یزدفردا محفوظ و در مواردی هم با نام نویسندگان منعکس خواهد شد .

توضیح ضروری یزدفردا :پس از درج چند نقد به فاصله یک روز از برگزاری مدتی توقف نمودیم تا شاید مسئولین دفتر حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس  به افکار عمومی پاسخی ارائه نمایند اما دریغ ،همچو انتقاد انتشار رنگین نامه های میثاق ولایت (  از سخنان رهبری تا عمل مسئولان دولت دهم در استان یزد درتاریخ : چهارشنبه 10 شهريور 1389)بی پاسخ ماند  و لذا برآن شدیم ضمن انتشار نقد های جشنواره به نقد های دیگری که پیرامون انتشار یادنامه سرداران دفاع مقدس نیز بپردازیم .

نقد های گذشته :
باز هم جشنواره وبلاگنویسی دفاع مقدس در یزد :شش نکته پیرامون جشنواره وبلاگنویسی دفاع مقدس در یزد (نقد3)
تاریخ : شنبه 25 دي 1389 - بعدازظهر 09:33
  نجفی نفر دوم جشنواره وبلاگ نویسی دفاع مقدس در یزد :تصور داشتم که مطالبی از وبلاگها ، حد اقل برند ه هایش را چاپ میکنند میدهند دست خلق الله-نقد( 2)
تاریخ : شنبه 25 دي 1389 - قبل‏ازظهر 01:05
  سئوالاتی از برگزار کنندگان جشنواره وبلاگ نویسی دفاع مقدس دریزد(نقد (1))(اصلاحیه)
تاریخ : جمعه 24 دي 1389 - قبل‏ازظهر 05:53

و اما نکته هفتم و هشتم :

حالا بد نیست به وبلاگ برگزیده دوم جشنواره نگاهی بیاندازیم!

هر کاربر ساده اینترنتی هم می تواند این گفته را تصدیق کند که این وبلاگ از نظر فنی هیچ امتیازی ندارد! وبلاگی که حتی از قالب پیشفرض سایت بلاگفا استفاده می کند. پس طبق قوانین تمام مسابقات وبلاگ نویسی در ایران هیچ امتیازی از نظر فنی ندارد.

در بند چهارم از آئین نامه مسابقه وبلاگ نویسی دفاع مقدس (درج شده در سایت پلاک) آمده است:

  تنها مطالبی که از ابتدای شهریور 89 تا  انتهای آذرماه 89 منتشر شده باشد مورد داوری قرار می گیرد.

در وبلاگ مذکور در بازه ی زمانی جشنواره تنها سه پست در شهریورماه، دو پست در مهر ماه و یک پست در آبان ماه منتشر شده است که چطور ممکن است از شش پست منتشر شده در زمان جشنواره که پست آبان ماه آن هم مطعلق به نویسنده وبلاگ نیست این وبلاگ حائز رتبه دوم شود. این در حالی است که مثلا وبلاگ سوم جشنواره از لحاظ فنی به مراتب بالا تر ، زیبا تر، منظم تر از لحاظ به روز رسانی ، دارابودن میانگین 50 بازدید در روز ، داشتن دامین اختصاصی، داشتن حدود 40 تا 60 کامنت برای پست ها و.... می باشد.!

آیا وبلاگی که امتیاز فنی ندارد و با این پست ها ی نا منظم و کم در بین 300 وبلاگ نویس باید رتبه دوم را کسب کند؟

اگر این وبلاگ حائز رتبه دوم است یعنی بیش از 90 درصد از  وبلاگ ها که مقام کسب نکرده اند اصلا بار فنی نداشته اند و احتمالا مطالبی بی ربط با دفاع مقدس داشته اند! پس چرا مسئولین برگزار کننده این قدر افتخار می کنند که 300 وبلاگ نویس در حوزه دفاع مقدس داشته اند...

آیا اسم و رسم نویسنده یا مدرک تحصیلی صاحب آن وبلاگ باعث این رتبه شده است؟

آیا این ناداوری انسان را به فکر وا نمیدارد؟

(اميدوارم رابطه تنگاتنگ نفر دوم جشنواره با سايت خبري يزد فردا مانع انتشار اين مطلب نشود)


نکته هشتم:

نکته جالب دیگر در این جشنواره این است که این جشنواره تنها یک نفر داور فنی و یک نفر داور محتوایی داشته است. در سایر جشنواره ها ی وبلاگ نویسی حداقل در هر بخش دو داور وجود دارد( می تونید تحقیق کنید)

تا بعد

یزدفردا

خبرهای جشنواره را در خبرهای مرتبط پی گیری نمایید .