زمان : 23 Esfand 1389 - 01:28
شناسه : 31772
بازدید : 4450
امام جمعه طبس:كمبود امام جماعت در طبس يك مشكل جدي است-تبديل خادمي مسجد به شغلي براي بيكاران امام جمعه طبس:كمبود امام جماعت در طبس يك مشكل جدي است-تبديل خادمي مسجد به شغلي براي بيكاران

طبس- سیدابوالفضل حقانی-خبرنگار یزد فردا// حجت‌الاسلام سيد ابراهيم مهاجريان پيش از ظهر امروز در جلسه شوراي اقامه نماز شهرستان طبس اظهار داشت: شهرستان طبس از نظر تعداد امام جماعت كه ركن اساسي اقامه نماز جماعت محسوب مي‌شود به شدت دچار كمبود است كه اين كمبود به ‌ويژه در بخش‌هاي ديهوك و دستگردان و روستاها جدي‌تر است.


* اقامه نماز جماعت توسط افراد غيرمعمم مشكل دارد

وي ادامه داد: معمولا به دليل كمبود امام جماعت، نمازهاي جماعت توسط افراد غيرمعمم و غيرروحاني اقامه مي‌شود كه حتي اگر اين افراد عادل و داراي قرائت صحيح بوده و مورد قبول مردم باشند، بر اساس فتواي حضرت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري اقامه نماز جماعت توسط افراد غيرمعمم اشكال دارد.


* لزوم افزايش سهميه روحانيان مستقر و طرح هجرت در طبس

امام جمعه طبس عنوان كرد: بسياري از روستاهاي بزرگ طبس فاقد روحاني هستند و معمولا پس از جابه‌جايي يك روحاني براي وي جايگزيني اختصاص نمي‌يابد كه اين موضوع سبب مي‌شود زحمات روحاني قبلي مخدوش و كمرنگ شود و بر همين اساس لازم است با عنايت ويژه سازمان تبليغات اسلامي، سهميه روحانيان مستقر و طرح هجرت شهرستان طبس به ميزان قابل توجهي افزايش يابد.


* اقامه نماز جماعت موثر در پيروزي خيزش‌هاي اسلامي

وي در بخش ديگري از سخنان خود به بيان جايگاه و اثرات مهم اقامه نماز پرداخت و يادآور شد: اقامه نماز جماعت در بيداري اسلامي و خيزش‌هاي كشورهاي اسلامي منطقه نقش اساسي دارد و چون توجه به اقامه نماز جماعت و اول وقت براي پيروز شدن بر دشمن بروني و دروني موثر است، از مهم‌ترين اقدامات معترضان كشورهاي اسلامي برپايي نمازهاي جماعت است.


* نماز سپري مستحكم در مقابل تهاجم فرهنگي

مهاجريان به اقدامات دشمنان در جريان جنگ نرم اشاره و خاطرنشان كرد: جنگ نرم به شدت جامعه و انقلاب اسلامي ما را تهديد مي‌كند كه دشمنان در جريان اين جنگ به دنبال به فساد كشاندن جوانان، گسترش گناهان در جامعه و دور كردن جوانان از مساجد و معنويات هستند كه به شهادت قرآن، روايات و سيره پيامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) بهترين درمان و مقابله با تهاجم فرهنگي نماز است.

وي افزود: با توجه به جايگاه بسيار با اهميت و انكارناپذير اقامه نماز، ضمن تشكر از دولت و مجلس، اما لازم است كه بيش از پيش نسبت به اختصاص بودجه‌هاي مساجد و اقامه نماز توجه شود.


* تبديل خادمي مسجد به شغلي براي بيكاران

امام جمعه طبس گفت: باتوجه به دستورالعمل موجود، متولي ساماندهي هيئت امناي مساجد و هيئات مذهبي اداره اوقاف و امور خيريه است، اما متاسفانه تاكنون گزينش اعضاي اين هيئات امنا به نحو مطلوبي اجرايي نشده است.

وي در ارتباط با خادمان مساجد نيز اظهار داشت: بايد خادمان مساجد از قشر تحصيل كرده باشند تا با ذوق و سليقه و برنامه‌ريزي شايسته زمينه جذب بيشتر جوانان به مساجد را فراهم كنند اما ضمن احترام به همه خادمان متاسفانه مشاهده مي‌شود كه افرادي كه شغلي نيافته و هيچ كار ديگري از دستشان ساخته نيست خادم مساجد مي‌شوند.

فرماندار طبس نيز در اين جلسه با بيان اينكه مفاسد اخلاقي و مواد مخدر در حال گسترش در جامعه است تصريح كرد: تمامي اين مسائل و جرائم، از طريق عبادت، نماز، مسجد، منبر و حسينيه‌ها قابل حل است.

عزيز بهزادي همچنين قول مساعدت و پيگيري براي اختصاص فوري يك مكان شايسته براي استقرار دفتر ستاد اقامه نماز شهرستان طبس داد