زمان : 22 Esfand 1389 - 15:14
شناسه : 31739
بازدید : 1675
قائم مقام وزیر ارشاددر مراسم تجلیل ازبرگزیدگان اولین جشنواره ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی در یزد:80هزار هنرمند در جشنواره 22گانه منظومه آیات شرکت کردند قائم مقام وزیر ارشاددر مراسم تجلیل ازبرگزیدگان اولین جشنواره ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی در یزد:80هزار هنرمند در جشنواره 22گانه منظومه آیات شرکت کردند

یزدفردا "قائم مقام وزیر ارشاد در امور قرآنی بااشاره به نقش مهم مکتب خانه های سنتی در ترویج فرهنگ قرآنی گفت:وزارت ارشاددر دور جدید حمایتهای خود به مکتب خانه های سنتی توجه ویژه ای دارد.

حجه الاسلام والمسلمین حمید محمدی در مراسم تجلیل ازبرگزیدگان اولین جشنواره ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی در یزد بابیان این مطلب افزود:به همین منظور درصد احیاء مکتب خانه های سنتی هستیم.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره های 22گانه منظومه آیات اشاره کرد وگفت:در سالجاری اوج فعالیت هنرهای قرآنی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد:از این تعداد10جشنواره به صورت ملی و 12جشنواره به صورت ملی برپاشد.

محمدی گفت:در این 22جشنواره بالغ بر100هزار آثار هنری به دبیرخانه های جشنواره ارسال شدکه می توان گفت برخلاف سالهای قبل که چنین جشنواره هایی برگزار نمی شد بی نظیر بود.

قائم مقام وزیر ارشاد در امور قرآنی اضافه کرد:همچنین در این جشنواره ها 80هزار هنرمند آثار خود را ارسال نمودند.

وي با تأكيد بر اينكه يكي از بهترين راهها براي جلوگيري از اهداف شوم دشمنان در تهديد نرم فرهنگي ،تمسك به قرآن و ايات نوراني كلام وحي است، اظهار داشت: اگر فعاليت هاي مختلف قرآني با ابزارهاي هنري عرضه گردد، بهتر و زودتر به اهداف متعالي خود مي رسند و اين بايد با جديت در دستور كار همه متوليان بخش قرآني كشور قرار گيرد .

قائم مقام قرآني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: اين جاي تاسف است كه با وجود گذشت 32سال از عمر پربركت انقلاب مقدس اسلامي ،بايد ادعا كنيم در اين عرصه هنور حق مطلب را خوب ادا نكرده ايم .

محمدي تصريح كرد: در نظامي كه متكي بر دين ، عدالت و حق است ، بايد بيش از اين به هنرهاي مختلف با مضامين قرآني توجه صورت گيرد.

وي با اشاره به اينكه بدون شك تنها سند ماندگار و نسخه شفا بخش بشريت در عصر كنوني همين قرآن كريم است كه همه بشر را به سعادت حقيقي رهنمون مي شود ،افزود: يكي از برنامه هاي همه مراكز قرآني بايد اين باشد كه ضمن استفاده از روش هاي سنتي از روش هاي نوين روز هم براي براي بيان مفاهيم و ماندگاري و اثر گذاري آن بيشتر استفاده كنند.

استاندار يزد هم در اين مراسم به نقش آميختگي مضامين قرآني با هنرهاي مختلف اشاره و آن را موجب ماندگاري و اثر گذاري بيشتر آن عنوان كرد.