زمان : 20 Esfand 1389 - 20:39
شناسه : 31662
بازدید : 645
پيام نوروزي پيام نوروزي
پيام نوروزي:
"ذَلِكَ الْفَضْلُ مِنَ اللّهِ وَكَفَى بِاللّهِ عَلِيمًا"
"این فضل و بخشش از سوی خداست، و علم (ازلی) خدا کفایت کند."

آيه 70 سوره نسا

چنين فضل ازسوی يکتا خداست که داناييش بس همه خلق راست

برآمد باد صبح و بوی نوروز به کام دوستان و بخت پيروز
مبارك بادت اين سال و همه سال همايون بادت اين روز و همه روز

«يا مقلّب القلوب و الأبصار. يا مدبّر اللّيل و النّهار»؛ اى دگرگون‌کننده‌ى دل‌ها و ديدها، اى سامان‌دهنده‌ى به روز و شب، «يا محوّل الحول و الأحوال»؛ اى گرداننده‌ى سال‌ها و دل‌ها و حال‌ها، «حوّل حالنا الى احسن الحال»؛ حالِ ما را به بهترين حال‌ها تبديل فرما.
تبريک عرض مي‌کنم عيد سعيد نوروز و آغاز سال نو را - که آغاز بهار و سرزندگى طبيعت است - به همه‌ى ‌ميهمانان گرامي که به سراسر کشور پهناور عزيز ما و بخصوص استان يزد سفر مي‌کنند، همچنين به جوانان و مردان و زنانِ ازجان ‌گذشته‌اى که براى هدف‌هاى عالى انقلاب و کشور فداکارى‌هاى بزرگى را انجام مي‌دهند؛ به خانواده‌هاى عزيز شهيدان، به جانبازان و خانواده‌هاى فداکار آنها و به همه‌ى ايثارگران و کسانى که براى سربلندى کشور تلاش مي‌کنند. درود و سلام مي‌فرستم به روح مطهر امام بزرگوارمان که سلسله‌جنبان اين حرکت عظيم مردمى و مايه‌ى پيشرفت و اعتلاى کشور عزيزمان ايران بوده‌اند.
نوروز ، جشن پيوند «نوزايي طبيعت» و «فرهنگ»، به معني واقعي كلمه رويدادي است در خور «نيايش»، جشني با جايگاهي ويژه نه فقط در فرهنگ ايران بلكه مطرح به عنوان ميراث معنوي جهاني.
گرامي مي‌داريم نوروز جهاني با محوريت ايران اسلامي كه پيام تعالي، انسانيت، عدالت و مهر را در سراسر جهان مي‌پراكند و همگان را به همزيستي مسالمت آميز در سايه انديشه‌ي توحيدي گرد هم مي‌خواند.
در برپايي بهينه اين جشن، برماست تا به عنوان متولي حفظ و احياي مواريث فرهنگي، تاريخي، معنوي و طبيعي با نمايش آيين‌ها، آداب و رسوم، غذاهاي سنتي، صنايع دستي و نيز معرفي جاذبه‌هاي گردشگري خود، اين ميراث معنوي شادي بخش را همراه با مردم ديارمان، ميزبان گردشگراني باشيم كه مشتاقانه از سراسر ميهن و فراتر از آن به مهماني يزد «دارالعباده» مي‌آيند. در اين راستا اين اداره كل در سايه لطف ايزدمنان و با همكاري ساير نهادها و ارگانهاي ذيربط و با ياري سمن‌ها، جوامع و انجمن‌هاي صنفي تأسيسات و مؤسسات گردشگري استان و نيز سرمايه گذاران و فعالين بخش خصوصي صنعت گردشگري كوشش نموده تا مسير صيانت و حفاظت از آيين نوروز را به گونه‌اي طي نمايد كه لحظات متعالي اين ميراث غني جهاني به نيكويي و درخورشأن فرهنگ ايراني ـ اسلامي پاس داشته شده و به كام گردشگران نوروزي استان يزد شيرين گردد و تجديد خاطره دلنشين سفر به اين خطه اصيل كويري كشورمان هميشه مكرر باشد.
در اين فرخنده فروردين و خرم جشن نوروزی
نصيب ملت ايران سعادت باد و پيروزی
با اميد آن كه خداوند توفيق آنچه انجام آن موجب خشنودي و رضاي اوست به ما عطا نمايد.




بهرام رضايي
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري
استان يزد