زمان : 20 Esfand 1389 - 17:52
شناسه : 31655
بازدید : 3374
بقايي:رشدسالانه30درصددر ورود گردشگران بقايي:رشدسالانه30درصددر ورود گردشگران

رييس سازمان ميراث فرهنگي:

امسال بیش از 2میلیون و800هزار نفر وارد کشورشده اند

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: میزان ورود گردشگران به ایران سال گذشته حدود 2میلیون و 400هزار نفربود که این رقم تا پایان بهمن ماه سال جاری 400 هزار نفرافزایش نشان می دهد.این افزایش حکایت از ادامه رشد سالانه 25 تا 30 درصد در ورود گردشگران به کشور است.

یزدفردا"معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: تا پایان بهمن ماه امسال از ورودی های کشور حدود 2میلیون و 800 هزار نفر وارد ایران شده اند.
به گزارش یزدفردابه نقل از ایرنا، 'حمید بقایی' چهارشنبه شب در مراسم شب ایرانی درچهل و پنجمین نمایشگاه بین المللی گردشگری برلین(آی ت ب/ ITB) افزود: میزان ورود گردشگران به ایران سال گذشته حدود 2میلیون و 400هزار نفربود که این رقم تا پایان بهمن ماه سال جاری 400 هزار نفرافزایش نشان می دهد.این افزایش حکایت از ادامه رشد سالانه 25 تا 30 درصد در ورود گردشگران به کشور است.
وی با بیان اینکه رشد ورود این تعداد گردشگر درحالی صورت می گیردکه کشورمان زیرتبلیغات منفی و مغرضانه رسانه ایی قرار دارد، افزود : صنعت گردشگری یک صنعت رقابتی وتجارتی است و ما رقبای جدی در این صنعت در منطقه داریم.
معاون رییس جمهوری با اشاره به قیام های مردمی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تصریح کرد : این اتفاقات برای جمهوری اسلامی ایران از نظر صنعت گردشگری یک فرصت است.وضعیت امنیتی نامناسب این کشورها بعد از اعتراضات باعث لغو سفر خیلی ازگردشگران به این مکان ها شده است و ما می توانیم این عده را جذب کنیم.
رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشورهای جاده ابریشم در حاشیه نمایشگاه گردشگری برلین گفت : سابقه تاریخی این جاده و ابعاد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آن فرصتی برای کشورهای این مسیر است تا از سابقه تاریخی این جاده بهره مند شوند.
'علیرضا شیخ عطار' سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان نیز دراین مراسم با اشاره به توافق دولت های ایران و آلمان برای تمرکزبر گسترش روابط فرهنگی گفت: در سفرهای هیات پارلمانی و وزیر خارجه آلمان به ایران این مهم مورد اشاره قرار گرفت و دراین دیدارها برتوسعه تعاملات فرهنگی از جمله گردشگری تاکید شد.
وی افزود: اگر چه ابعاد سیاسی واقتصادی گردشگری بسیار مهم است، ولی یکی از نتایج مهم سفر گردشگران به ایران تاثیرات مثبت جمهوری اسلامی ایران براین افراد و تغییر نگرش آنان نسبت به جمهوری اسلامی برخلاف تبلیغات وسیع مفنی رسانه ایی است.
سفیرایران درآلمان تاکیدکرد : سفارت جمهوری اسلامی ایران دربرلین آماده کمک به تورهای گردشگری و تجارتی برای گسترش روابط فرهنگی و اعزام گردشگران به ایران است.
در ابتدای این مراسم، محمد حسین برزین رییس هیات مدیره شرکت نمایشگاههای میراث فرهنگی و گردشگری گزارشی از برنامه های شرکت نمایشگاههای میراث فرهنگی برای حضور در نمایشگاههای بزرگ بین المللی ارایه کرد.
در این مراسم همچنین گروههای موسیقی محلی کشورمان به اجرای برنامه پرداختند و درپایان از میهمانان شرکت کننده در این مراسم با شام ایرانی پذیرایی شد.
نمایشگاه بین المللی گردشگری برلین از روز سه شنبه به مدت 5روز در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی این شهر برپا شده است.
از کشورمان حدود 24 شرکت مسافرتی و گردشگری شرکت کرده اند.
غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه به مساحت 472 مترمربع برپا شده است.
درنمایشگاه امسال گردشگری برلین بیش از 11هزارعرضه کننده از 187 کشور حضور دارند و انتظار می رود که 170هزار میهمان از جمله 100هزار کارشناس از آن دیدن کنند.