زمان : 19 Esfand 1389 - 18:08
شناسه : 31630
بازدید : 2225
تاکيد وزير بازرگاني بر گسترش تجارت الکترونيکي تاکيد وزير بازرگاني بر گسترش تجارت الکترونيکي

وزير بازرگاني تاکيد کرد:

تجارت الکترونیکی باید به زبان ساده بیان شود تا خانواده ها بتوانند آن را بفهمند

یزدفردا "وزیر بازرگانی ترویج و معمول کردن تجارت الکترونیکی را دغدغه ای اصلی خواند و گفت: عمومی کردن تجارت الکترونیکی زیرساخت هایی نیاز دارد که طراحی نماد اعتماد الکترونیکی از آن هاست .

وزیر بازرگانی گفت: از کارهایی که می توانیم برای توسعه و همگانی کردن تجارت الکترونیک انجام دهیم این است که سطح عامی تر آن را تشویق کنیم.

به گزارش یزدفردا  به نقل از واحد مرکزی خبر،غضنفری در مراسم رونمایی از نماد اعتماد الکترونیکی گفت: با رونمایی از این نماد زیر ساخت های بزرگراه الکترونیکی شکل می گیرد که فروشگاه های زنجیره ای به آن متصل می شوند .وی افزود: جلب اعتماد در فضای رایانه ای بسیار دشوار و نیازمند مدیریت پیچیده ای در فضای مجازی است .وزیر بازرگانی ترویج و معمول کردن تجارت الکترونیکی را دغدغه ای اصلی خواند و گفت: عمومی کردن تجارت الکترونیکی زیرساخت هایی نیاز دارد که طراحی نماد اعتماد الکترونیکی از آن هاست .

وی افزود: معاونت آی تی وزارت بازرگانی وظیفه دارد نماد اعتماد الکترونیکی را برای جامعه عامه نیز که کمتر با این مباحث آشنا هستند، معرفی کند زیرا بسیاری از شهروندان ایرانی هنوز به درستی نمی دانند که برای خرید الکترونیکی مطمئن به کجا باید مراجعه کنند .غضنفری ادامه داد: باید مشخص شود که بازار و پاساژ اصلی فضای تجارت الکترونیکی کجاست و کدام یک از سایت ها بهترین می توانند در این باره به مردم خدمات عرضه کنند یا برای همگانی کردن تجارت الکترونیک کدام سایت بهتر است که این ها را مردم عادی نمی دانند و باید برای آنها تشریح شود وزیر بازرگانی گفت: باید همگانی کردن تجارت الکترونیکی را ما بر دوش بگیریم مگر اینکه نهاد و دستگاه دیگری این مهم را به دوش گیرد که دراین صورت نیاز نیست ما دخالت کنیم . غضنفری افزود: باید مدل سنجش نفوذ تجارت الکترونیک در میان مردم توسعه یابد تا مشخص شود چند درصد خانواده ها موقع خرید به فروشگاه های الکترونیکی مراجعه می کنند و چند درصد موفق به خرید می شوند . وی گفت: بخشی از مسئولیت وزارت بازرگانی ساماندهی خرده فروشان ، شکل دهی و نظم دهی به خرید مردم ، تنظیم و آرامش بخشیدن به بازار و اطلاع از موجودی آن است که این در حوزه تجارت الکترونیکی نیز احساس می شود .وزیر بازرگانی افزود: تجارت الکترونیکی باید به زبان ساده بیان شود تا خانواده ها بتوانند آن را بفهمند و با ادبیاتی گفتگو شود که مردم متوجه شوند .

غضنفری گفت: سایت ها با دریافت نماد اعتماد از سازمان توسعه تجارت الکترونیکی اعتماد مردم را به دست می آورند و تجارت الکترونیکی به راحتی در جامعه همگانی می شود.وی افزود : باید برای همگانی کردن تجارت الکترونیکی ایجاد اعتماد کنیم تا مردم بیش از گذشته خرید الکترونیکی انجام دهند . غضنفری اضافه کرد: مسئولیت پذیری در این جلب اعتماد بسیار مهم است چون مردم می خواهند از جایی خرید کنند که مجموعه اعتمادها را با هم داشته باشد .وزیر بازرگانی گفت: باید مشخص شود که در آغاز سال89 چه حجمی از تجارت ما از طریق quotation mark ای کام quotation mark صورت می گرفت و اکنون در پایان سال چه حجمی از این طریق است و وزارت بازرگانی چه سهمی در تجارت quotation mark ای کام quotation mark دارد ؟ غضنفری افزود: ابعاد اجتماعی تجارت الکترونیکی ، تبلیغات برای همگانی شدن و توسعه تجارت الکترونیکی و پیدا کردن راه برای همه جنبه های خرید مردم باید در دستور کار این معاونت قرار گیرد .وی اضافه کرد: در سال آینده باید بتوانیم بگوییم چند درصد خریدهای ریز مردم از طریق فضای الکترنیک است؟