زمان : 18 Esfand 1389 - 21:04
شناسه : 31591
بازدید : 2768
مدرسی، امام جمعه محمدآباد یزد : شعار اصلی در کانون های مساجد باید همه باهم بودن باشد نه  همه با من بودن مدرسی، امام جمعه محمدآباد یزد : شعار اصلی در کانون های مساجد باید همه باهم بودن باشد نه همه با من بودن

مدرسی، امام جمعه محمدآباد یزد :

شعار اصلی در کانون های مساجد باید همه باهم بودن باشد نه  همه با من بودن

یزدفردا "امام جمعه حومه یزد با اشاره به رسوائی فتنه گران  گفت: انقلاب اسلامی در سایه هوشیاری و بیداری مردم و رهنمودهای رهبری بیمه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی، امام جمعه محمدآباد یزد  شب گذشته (17 اسفند) در مراسم گرامیداشت سالروز ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سالن آمفی تئاتر تالار فرهنگیان یزد اظهارداشت:  کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در کنار فعالیت در جنبه های اثباتی در  جنبه های نفی نیز قدم برداند.

وی افزود: اگر امروز انقلاب  وکشور بیمه شده به این دلیل است که انقلاب اسلامی ایران در کنار جنبه های اثباتی در  جنبه های نفی نیز قدم برداشته است.

امام جمعه محمدآباد یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روایتی از پیامبر که  خداوند به واسطه سه دسته از انسان ها عذاب خود را بر بشر نازل نمی کند در تشریح مشخصات این دسته از افراد افزود: انسان هائی که در راه رضای خدا با یکدیگر رفت وآمد دارند، کسانی که خانه های پروردگار را آباد می کنند وکسانی که در نیمه های شب به راز ونیاز در سحر می پردازند، افرادی هستند که خداوند به واسطه آنان عذاب خود را از بشر برداشته است.

امام جمعه حومه یزد ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد افرادی را در درون خود جای داده اند  که به خاطر رضای خدا با یکدیگر رفت وآمد می کنند، در کنار امام جماعت مساجد از بهترین وبا ارزش ترین نیروهائی هستند که در عمران مساجد قدم بر می دارند و به  واسطه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد خداوند عذاب را از بشر برداشته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه  کانون ها مساجد ظرفیت و بستر آماده ای برای حلقه های بصیرت  هستند اظهارداشت: در تشکیل حلقه های بصیرت باید نظارت مستمر و ارتباط با کارشناسی متبحر در نظر گرفته شود.

اما جمعه محمداباد یزد با بیان اینکه مسجد منهای امام جماعت معنائی ندارد تاکید کرد: شعار اصلی در کانون های مساجد باید همه باهم بودن باشد نه " همه با من بودن" وبا ارتباط موثر با امامان جماعت مسجد که امام کل مسجد هستند،حلقه های بصیرت در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان شکل بگیرد.

وی مساجد را کانون های وحدت جامعه نامید وتصریح کرد: باید در مساجد وکانو نهای فرهنگی هنری با رعایت حدود حدود وآداب مسجد، مصلحت اندیشی ها، پیش داوری ها وتحمیل عقیده ها کنار گذاشته شود وبر ای مبانی حقیقی ومستند سازی اعتقادات جوانان برنامه ریزی شود.

وی تصریح کرد: کار فرهنگی نیازمند هزینه می باشد وشایسته است در فعالیت های فرهنگی توسط مسئولان سرمایه گذاری لازم صورت گیرد.

امام جمعه حومه یزد با تاکید بر لزوم جریان سازی فرهنگی خاطرنشان کرد: امروز نسبت دانشجو دانشگاه به طلبه خیلی کم است، مضیقه های مادی و وسوسه های خاکی اجازه نمی دهد که سربازان در حوزه های علمیه در جهت سربازی امام زمان(عج) قدم بردارندبنابراین باید مدیران مسئول کانون ها نیروهای شناخته که ظرفیت وقابلیت لازم را دارند به حوزه های علمیه اعزام کنند تا باقیات صالحاتی برای آنان باشد.