زمان : 18 Esfand 1389 - 20:59
شناسه : 31590
بازدید : 4105
با حضور مشاور دبیرستاد عالی کانون های مساجد کشور  تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد استان یزد صورت گرفت با حضور مشاور دبیرستاد عالی کانون های مساجد کشور تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد استان یزد صورت گرفت

با حضور مشاور دبیرستاد عالی کانون های مساجد کشور

 تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد استان یزد صورت گرفت

یزدفردا"مدیرکل کانون های تخصصی ستاد عالی کانون های مساجد کشور خواستار حضور منسجم، هوشمند و با بصیرت کانون های فرهنگی هنری مساجد در صحنه های مورد نیاز نظام در عرصه های مختلف شد.


حجت الاسالام و السملیمن علی ملانوری، مدیرکل کانون های تخصصی ستاد عالی کانون های مساجد کشور شب گذشته (17 اسفند) در مراسم گرامیداشت سالروز ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سالن آمفی تئاتر تالار فرهنگیان یزد اظهارداشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در مقطع حساس پیش رو در صحنه های مورد نیاز نظام حضوری پر رنگ وجدی داشته باشند.


مشاور دبیرستاد عالی کانون های مساجد کشور با اشاره به فضای پیچیده سایبر و لزوم حضور کانون های فرهنگی هنری مساجد در این عرصه خاطرنشان کرد: هر اندازه حضور کانون های فرهنگی هنری و خادمان فرهنگ دین در این عرصه بیشتر شود فضا و زمینه برای حضور دیگران تنگ تر خواهد شد.


وی در همین زمینه خواستار راه اندازی وبلاگی فعال وبروز از سوی هر یک از کانون های فرهنگی هنری مساجد شد و طرح ها وبرنامه های دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد را در این زمینه ستود.


مدیرکل کانون های تخصصی ستاد عالی کانون های مساجد کشور همچنین با اشاره به برنامه پنجم توسه اظهارداشت: یک بند از این برنامه به کانون های فرهنگی هنری اختصاص یافته و بر اساس این برنامه کانون های فرهنگی هنری از 10 هزار کانون در سال جاری به 22 هزار کانون در پایان برنامه افزایش می یابد.


وی با اشاره به 73 هزار مسجد در سطح کشور خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه در 25درصد از مساجد کشور کانون های فرهنگی هنری تشکیل و تعداد کانون های فرهنگی هنری به 22هزار کانون در پایان برنامه افزایش می یابد.


مشاور دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور در عین حال با اشاره به نقش کانون های تخصصی در نشر و تعمیق برنامه ها در سطح استان ادامه داد: کانون های تخصصی نیز از 6درصد ابتدای برنامه به 10درصد تا پایان برنامه افزایش خواهند یافت و 2هزار کانون فرهنگی هنری تخصصی در استان شکل می گیرد.


وی با اشاره به حدود 400 کانون تخصصی در 18 رشته در حال حاضر افزود: همه این آمارها کف کار است و اگر همتی در خادمان به مسجد جمع شود مقدار بیشتری از مساجد به کانون های فرهنگی هنری مجهز می شوند.


حجت الاسلام ملانوری با بیان انیکه عزم ملی برای احیای مساجد نیاز است ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مهمترین، مقدس ترین،جامع ترین وعمومی ترین نهاد فرهنگی در ترویج اخلاق، دینداری و فرهنگ دینی هستند وباید نهادها، سازمان ها، خیران و معتمدین محلات در کنار هم این کانون ها را به اوج برسانند.


وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر توفیق قدردانی خدمت در مسجد برای اعضای کانون های فرهنگی هنری ادامه داد: امروز ه یک میلیون و 500 هزار جوان ونوجوانان از اعضای فعال 9 هزار و500 کانون فرهنگی هنری هستند و در گروه ها ی منسجم متفاوتی نظیر گروه تواشیح و کتابخانه عضو هستند.