زمان : 18 Esfand 1389 - 19:24
شناسه : 31575
بازدید : 5059
اسناد قنوات اردکان جاودانه شد اسناد قنوات اردکان جاودانه شد

      اسناد قنوات اردکان جاودانه شد

یزدفردا "رضا بردستانی :نادر پیری اردکانی ؛ پس از پلّه ی هشتم و به زلالی چشمه ،  اسناد قنوات اردکان را با مقدمه ای زیبا از دکتر محمد حسین پاپلی یزدی روانه ی بازار نشر کرد.

نادر پیری اردکانی که معلمی است ساده و دوست داشتنی! با همت و تلاشی پیگیر و با صرف وقت و هزینه ی شخصی، قدم در راه اعتلای تاریخ و فرهنگ این سرزمین به ویژه اردکان نهاده است. این پژوهشگر آرام و بی ادعا! با شور و اشتیاقی که نشان از همیّت کویر نشینی دارد و درون پرغوغای جستن و به دست آوردن  آن گونه که خود شاهد و ناظر بوده ایم ، گاه به قول خود از میان خار و خاشاک، و از میان نخاله ها و بازمانده های یک خانه ی قدیمی اسنادی را احیاءنموده است که باید ببینی و احسنتش بگویی.
  خیلی سال است می شناسمش و خوب می دانم با پشتکاری که دارد اگر دلمرده و پشیمانش نکنند کارهایی خواهد کرد کارستان و در این میان ... بگذریم!
  نادر پیری که در نخستین تلاش خود پله ی هشتم را پیرامون مسجد جامع اردکان نگاشته ، اندکی پس از آن مجموعه ای از اسناد و مکتوبات اردکان را به زیور چاپ آراسته بود در تازه ترین تلاش فرهنگی ـ پژوهشی خود اسناد قنوات اردکان را با مقدمه ای زیبا از دکتر محمد حسین پاپلی یزدی روانه ی بازار نشر نمود.

این کتاب در شمارگان 1000نسخه و با قیمت 60000 ريال در دسترس علاقمندان قرار گرفته است. بر مسئولان و حامیان فرهنگ و پژوهش استان است تا با حمایت از این پژوهشگر کم ادعا اما دقیق و دوست داشتنی !او را در راهی که به آن قدم نهاده است بیش از پیش یاریگر و همراه باشند. به زودی نقدی پیرامون این کتاب خواهیم نگاشت