زمان : 18 Esfand 1389 - 17:55
شناسه : 31552
بازدید : 2229
وزير کار اعلام کرد: هفته پایانی اسفندماه زمان اعلام دستمزد کارگران-بگویند با چه فرمول و روشی نرخ بیکاری را اندازه‌گیری و اعلام می‌کنند؟ وزير کار اعلام کرد: هفته پایانی اسفندماه زمان اعلام دستمزد کارگران-بگویند با چه فرمول و روشی نرخ بیکاری را اندازه‌گیری و اعلام می‌کنند؟
وزير کار اعلام کرد:
هفته پایانی اسفندماه زمان اعلام دستمزد کارگران-بگویند با چه فرمول و روشی نرخ بیکاری را اندازه‌گیری و اعلام می‌کنند؟

یزدفردا "وزیر کار و امور اجتماعی اعلام برخی رسانه‌ها مبنی بر وقت‌کشی وزارت کار برای تعیین دستمزد کارگران در سال آینده را جوسازی دانست و تصریح کرد: نرخ دستمزد در هفته پایانی اسفندماه تعیین و اعلام خواهد شد وزیر کار و امور اجتماعی اعلام برخی رسانه‌ها مبنی بر وقت‌کشی وزارت کار برای تعیین دستمزد کارگران در سال آینده را جوسازی دانست و تصریح کرد: نرخ دستمزد در هفته پایانی اسفندماه تعیین و اعلام خواهد شد.

به گزارش یزدفردا   به نقل از ایرنا،'عبدالرضا شیخ‌الاسلامی' با اشاره به روند طی شده درباره دستمزد کارگران، گفت: موضوع دستمزد درحال طی کردن مسیر خود است و مانند سال‌های گذشته در هفته پایانی اسفندماه تعیین و اعلام می‌شود.

اظهارنظرهای غیرکارشناسی درباره نرخ بیکاری

وزیر کار همچنین درباره اظهارنظرهای مختلفی که درباره نرخ بیکاری می‌شود، گفت: کسانی که درباره نرخ بیکاری اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را اعلام می‌کنند، بگویند با چه فرمول و روشی نرخ بیکاری را اندازه‌گیری و اعلام می‌کنند؟

وی با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری باید از طریق مراکز مسئول اعلام شود، اظهارنظرهای بی‌اساس و غیرکارشناسی را گمانه‌زنی برخی و یا تلاش برای سیاه‌نمایی اقدامات دولت در جامعه دانست.

شیخ‌الاسلامی همچنین تصریح‌کرد: این مسائل به این معنی نیست که نرخ بیکاری پایین است و یا در کشور مشکلی به نام بیکاری نداریم.

وی با بیان اینکه مرکز آمار مسئول اعلام نرخ بیکاری است، خاطرنشان کرد: مرکز آمار با همه تلاشی که می‌کند، اعلام آمارها به تاخیر می‌افتد که نشان می‌دهد هنوز در حال جمع‌بندی است.

وزیر کار افزود: وقتی مرکز آمار با جمع‌بندی اطلاعات و آمارها،‌ نرخ بیکاری را اعلام کرد همه متوجه خواهند شد که که واقعیت موضوع چه چیزی بوده است.