زمان : 18 Esfand 1389 - 15:06
شناسه : 31519
بازدید : 2182
رحيمي خواستار تقويت نظارت بانك‌مركزي بر امور مالي،بانكي و اعتباري شد رحيمي خواستار تقويت نظارت بانك‌مركزي بر امور مالي،بانكي و اعتباري شد

رحيمي خواستار تقويت نظارت بانك‌مركزي بر امور مالي،بانكي و اعتباري شد


یزدفردا"کشوری:معاون اول رييس جمهور با اشاره به اهميت سلامت اقتصادي كشور و نظارت بر امور اقتصادي، بر ضرورت تقويت نظارت بانك مركزي امور مالي، بانكي و اعتباري تاكيد كرد.

محمدرضا رحيمي شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگي مبارزه با مفاسد اقتصادي كه به ادامه موضوع ساماندهي و نظارت و كنترل بر عملكرد صندوق‌هاي قرض‌الحسنه و موسسات مالي و اعتباري پرداخت، خواستار نظارت همه جانبه بانك مركزي بر هر گونه عمليات پولي و اعتباري شد و گفت: بانك مركزي بايد تنها مرجع صدور مجوز براي فعاليت صندوق‌هاي قرض‌الحسنه و موسسات مالي و اعتباري باشد.

معاون اول رييس جمهور تصريح كرد: بانك مركزي بايد با جديت هرچه بيشتر و گسترده تر كردن فعاليت‌هاي نظارتي خود، سلامت اقتصادي جامعه را تضمين كند.

رحيمي همچنين با اشاره به اجراي طرح ملي خريد اعتباري (ميزان) كه صبح امروز وارد مرحله اجرايي شد، خاطرنشان كرد: اجراي اين طرح اقدام جديدي است كه علاوه بر مزايايي همچون افزايش قدرت خريد مردم و فقرزدايي مي تواند گام موثري در مبارزه با سوء استفاده‌هاي اقتصادي، قاچاق و واسطه‌گري باشد.

در اين جلسه گزارشي از جمع بندي مطالبي كه در جلسه فرعي اين ستاد به منظور هماهنگي‌ ميان بانك مركزي و نيروي انتظامي براي رسيدگي و ساماندهي به صندوق‌هاي قرض‌الحسنه و موسسات مالي و اعتباري صورت گرفته بود اشاره شد و تصميماتي نيز در اين راستا اتخاذ گرديد.