زمان : 18 Esfand 1389 - 14:57
شناسه : 31515
بازدید : 2441
رييس جمهوردر همايش سراسري مديران پليس ترافيك كشورتاكيد كرد: ضرورت توجه به آموزش گسترده و مستمر و ارتقاء تجهيزات كنترل ترافيك رييس جمهوردر همايش سراسري مديران پليس ترافيك كشورتاكيد كرد: ضرورت توجه به آموزش گسترده و مستمر و ارتقاء تجهيزات كنترل ترافيك

رييس جمهوردر همايش سراسري مديران پليس ترافيك كشورتاكيد كرد:

ضرورت توجه به آموزش گسترده و مستمر و ارتقاء تجهيزات كنترل ترافيك


یزدفردا "کشوری::رييس‌جمهور با بيان اينكه همكاري و هماهنگي سازنده و مثبت مجموعه نيروي انتظامي ، پليس راهور و وزارت كشور در كاهش حوادث و تلفات جاده اي تاثير فراواني داشته است بر ضرورت توجه به آموزش گسترده و مستمر در زمينه رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي و ارتقاء تجهيزات كنترل ترافيك تاكيد كرد .

دكتر محمود احمدي‌نژاد صبح امروز (سه شنبه) در ششمين همايش سراسري مديران پليس ترافيك كشور با قدرداني از تلاش ها و زحمات شبانه روزي آنان اظهار داشت : همه انسان ها بدنبال امنيت ، آرامش و سعادت هستند اما در اين ميان عده اي انسان هاي متعالي هستند كه از امنيت ، آرامش و شادي خود عبور كرده تا ديگران را به امنيت و آرامش برسانند و نيروهاي پليس و راهور كشورمان از جمله اين انسانها هستند.

رييس جمهور گفت: پليس بودن جز عشق و محبت و علاقه به مردم نيست، نيروي پليس در روزهاي تعطيل، ايام جشن و شادي و سرما و گرما از رفاه و آرامش خود مي گذرند تا ديگران در آرامش و آسايش باشند.

وي با اشاره به كاهش تلفات حوادث رانندگي در سالهاي اخير گفت : علت اصلي كاهش اينگونه تلفات ،حاصل فداكاري و تلاش پرسنل راهنمايي و رانندگي است اگر چه امكانات و تجهيزات افزايش يافته است اما معتقدم بيشترين نقش را در اين موفقيت بزرگ، نيروي انتظامي و ماموران راهور بر عهده دارند.

دكتر احمدي نژاد خاطر نشان كرد : در بخش آموزش، كنترل و راهنمايي اقدامات مناسبي انجام شده اما بايد توجه داشت كه حتي حيات يك نفر هم ارزشمند است و بايد به جايي برسيم كه اين اطمينان حاصل شود كه هر آنچه در توان داشته ايم در اين راه انجام داده ايم .

وي افزود: حتي اگر نگاه مديريتي و اقتصادي به موضوع تلفات رانندگي وجود داشته باشد اين حوادث هزينه سنگيني بر منافع ملي وارد مي كند و ضرورت دارد با اتخاذ تدابير و تجهيزات مناسب روند كاهش تلفات به سرعت ادامه يابد .

رييس جمهور توجه به كيفيت امكانات و تجهيزات ترافيكي را مورد تاكيد قرار داد و گفت : دولت در اين زمينه پشتيباني كامل را انجام خواهد داد.

وي با تاكيد بر لزوم سرمايه گذاري در بخش آموزش گسترده و مستمر را مورد تاكيد قرار داد و گفت : امروز حمل و نقل وارد زندگي روزمره مردم شده است و با اينكه اقدامات برجسته و مناسبي در زمينه آموزش همگاني مردم صورت گرفته اما هنوز بر روي كيفيت و كميت آموزش ها مي توان اقدامات فراواني انجام داد .

رييس جمهور افزود : اقدامات آموزش و پرورش در زمينه آموزش و راه اندازي هميار پليس طرح ابتكاري موفقيت آميزي در زمينه آموزش است كه بايد تقويت شود .

دكتر احمدي نژاد ارتقاي كيفيت جاده ها را در كاهش حوادث رانندگي داراي اهميت دانست و گفت: اميدواريم بودجه اي كه دولت در اين زمينه در نظر گرفته به درستي و بدون آنكه چارچوب آن به هم بريزد از سوي مجلس در اختيار دولت قرار گيرد تا بتوان در برنامه پنجم، شبكه جاده اي كشور را ارتقاء داد.

رييس جمهور در ادامه ارتقاء كيفيت و ايمني خودرو را از ديگر عوامل كاهش تلفات رانندگي دانست و گفت: اگر چه اقدامات خوب و مناسبي در اين زمينه انجام شده است اما كافي نيست و بايد اساس طراحي خودرو و جنس بدنه و شكل قطعات خودرو با طراحي دقيق و فني ارتقاء پيدا كند و كارخانه هاي خودروسازي نسبت به افزايش كيفيت خودروها ملزم شوند.

دكتر احمدي نژاد بر اعمال مقررات و كنترل ميداني در كنترل ترافيك و حوادث تاكيد كرد و گفت : اكثريت مردم ، ‌مقررات را رعايت مي كنند اما در جوامع درصد بسيار اندكي هستند كه نسبت به قوانين بي توجهي كرده و از مرز قوانين عبور مي كنند اين عده فقط به خودشان آسيب نمي رسانند بلكه جان ديگران را هم به خطر مي اندازند كه بايد اين گونه موارد كنترل شود .

رييس جمهور تصريح كرد : در كنترل ميداني بايد از حداكثر فناوري ها و تجهيزات استفاده كرد به گونه اي كه تمام جاده هاي اصلي كشور به اين گونه فناوري و تجهيزات مجهز باشند .

دكتر احمدي نژاد توجه به سلامت پرسنل و نيروهاي انساني پليس تاكيد كرد و گفت : بايد حداكثر آموزش براي نيروهاي پليس در نظر گرفته شود و آنان را به سمت ارتقاء كيفيت سوق داد .

رييس جمهور در ادامه اقدامات پليس در ايام نوروز را مورد اشاره قرار داد و گفت : نوروز فرصت مناسبي براي ملت ايران بوده و بركات فراواني به همراه دارد و مردم با اقدامات خوب پليس راهور تقريبا به همه جاي كشور سفر مي كنند اين موضوع موجب چرخش اقتصادي و از سوي ديگر تقويت همبستگي ملي ، ‌محبت و دوستي و بزرگ شدن انسان ها را به همراه دارد .

دكتر احمدي نژاد پليس راهور را به تجهيز كامل خود در ايام نوروز فراخواند و به مردم توصيه كرد : ‌دست به دست هم و با حفظ آرامش در كنار دستگاه هاي مسئول تلاش كنند تا نوروز بي حادثه اي تجربه شود.

رييس جمهور افزود : نوروز روز شادي است و همه بايد همت كنيم كه اين جشن و شادي براي هيچ كس تلخ نشود .

دكتر احمدي نژاد در ادامه از اقدامات پليس راهور در موضوع هدفمند كردن يارانه ها قدرداني كرد و گفت : جامعه حمل و نقل در موضوع هدفمند كردن يارانه ها همكاري بسيار مناسبي از خود نشان دادند.

رييس جمهور خاطر نشان كرد : هدفمند كردن يارانه ها مسير پيشرفت و تعالي و فرهنگ كشور را دگرگون خواهد كرد و اصولا با اين طرح نوع نگاه به زندگي و نعمات الهي و مصرف متفاوت مي شود .