زمان : 18 Esfand 1389 - 01:13
شناسه : 31499
بازدید : 4167
با حضور نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد؛آیین اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان یزد با حضور نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد؛آیین اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان یزد

با حضور نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد؛

آیین اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان یزد

آیین اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار، مدیران استان و نخبگان قرآنی سراسر کشور در سالن هلال احمر استان یزد برگزار شد.

" حجت الاسلام والمسلمین محمدی" در این مراسم از میزبانی شایسته یزدی ها و توجه ویژه مسئولان ارشد استان به ویژه استاندار یزد به برگزاری این دوره از مسابقات تقدیر و تشکر نمود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: قرآن بزرگ‌ترين، برترين و مهم‌ترين نعمت الهی است كه توسط پيامبر اسلام(ص) به امت اسلامی عطا شده است.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به آیاتی از سوره الرحمن افزود: خداوند متعال در اين سوره مباركه نعمات مختلف مادی و معنوی، اخروی و دنيوی را بر‌شمرده که در ابتدای آن نعمت قرآن را ياد آور شده و اين نشان می‌دهد كه قرآن اولين و برترين نعمت الهی است كه به بشر عطا شده است.

محمدی با بيان اينكه اولین گام برقراری ارتباط با این نعمت بی بدیل الهی قرائت و تلاوت قرآن کریم است، گفت: اولین آیه ای که به پیامبر خاتم نازل شد اشاره به اهمیت همین موضوع دارد.

وی  با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) تصریح کرد: خانه هایی که در آن ها قرآن خوانده نمی شود قبرستان و اهالی آن از مردگانند هرچند که حسب بر ظاهر از حیات ظاهری برخوردار باشند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور توجه به قرائت قرآن در نظر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را یادآور شد و  به توصيه حضرت امام خمينی(ره) به فرزندش، حاج‌احمد خمینی اشاره كرد و گفت: ايشان به فرزندشان توصيه فرمودند "با قرآن، با اين بزرگ كتاب معرفت آشنا شو و با قرائت قرآن راهی به سوی محبوب باز كن."

وی در ادامه بيداری امت ها و جوامع اسلامی در منطقه خاورمیانه را از برکات قرآن دانست و تصریح کرد: اگر حفظ و قرائت قرآن با تدبر و عمل به آن صورت پذیرد تاثیر آن بر جامعه و مخاطبین بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام محمدی در پایان به ديدار شركت‌كنندگان در مسابقات بين‌المللی قرآن با رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) اشاره كرد و گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در اين ديدار فرمودند حيات طيبه و پاكيزه شاخصه‌هايی همچون سربلندی، وحدت، اعتماد به نفس، امنيت، آسايش، آرامش و خوشبختی را با خود به همراه دارد.

در این مراسم از برگزیدگان مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و ترجمه و مفاهیم سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با اعطای هدایایی همراه با لوح سپاس و تندیس این دوره از مسابقات تقدیر به عمل آمد.