زمان : 17 Esfand 1389 - 19:39
شناسه : 31480
بازدید : 2041
عملیات احیائی در مرتع آب مک ابرکوه عملیات احیائی در مرتع آب مک ابرکوه

عملیات احیائی در مرتع آب مک ابرکوه

رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:همزمان با سومین روز از هفته منابع طبیعی که به نام روز منابع طبیعی، بسیج سازندگی و همیاران طبیعت نامگذاری شده است، جمعی از اعضاء بسیج سازندگی و جمعیت جوانان هلال احمر ابرکوه، با حضور در مرتع آب مک ابرکوه، به عملیات احیائی شامل بذرکاری و بذر پاشی در وسعتی به مساحت 50 هکتار پرداختند.

کارشناس مرتع اداره منابع طبیعی ابرکوه در گفتگو باخبرنگار ما که این گروه را همراهی می کرد اظهار داشت: مرتع آب مک در جنوب غربی ابرکوه واقع شده است و 5400 هکتار مساحت دارد.

مرتضی سعیدی افزود:در این مرتع، گونه هائی نظیر درمنه، قیج، بادام کوهی و آنغوزه وجود دارد که موجبات تعلیف 300 دام را فراهم ساخته است..

به گفته سعیدی، در راستای حفظ و حراست از این مرتع، در سال جاری در وسعت 70 هکتار عملیات بیولوژیک و 120 هکتار عملیات بیومکانیک به انجام رسیده است.

وی هزینه اجرای این عملیات ها را بالغ بر 50 میلیون ریال ذکر نمود و افزود:بذر کاری ها در این مرتع ادامه پیدا می کند تا زمینه ایجاد و تثبیت پوشش گیاهی مناسب در منطقه فراهم شود.

به گفته سعیدی همچنین در راستای حفظ و احیاء مراتع، عملیات قرق نیز با نصب تابلو و مشارکت دامداران به انجام می رسد.

مرتضی سعیدی از مسئولان بسیج سازندگی و هلال احمر که زمینه ساز این حرکت های فرهنگی بوده اند تقدیر و نقش دانش آموزان در فرهنگ سازی در زمینه منابع طبیعی را نقشی تأثیر گذار ذکر کرد و ازحضورآنان در برنامه های این هفته به نیکی یاد کرد.