زمان : 16 Esfand 1389 - 22:51
شناسه : 31454
بازدید : 3879
رضایی مدیرکل میراث استان یزد : ظرفيت‌هاي فرهنگي و تاريخي يزد بي‌نظير است رضایی مدیرکل میراث استان یزد : ظرفيت‌هاي فرهنگي و تاريخي يزد بي‌نظير است

رضایی مدیرکل میراث استان یزد :

ظرفيت‌هاي فرهنگي و تاريخي يزد بي‌نظير است


یزدفردا:ظرفيت‌هاي تاريخي، فرهنگي و طبيعي استان يزد در مقايسه با بسياري از مناطق كشور بي‌نظير است .

"بهرام رضايي" گفت: همين ظرفيت‌هاي بي‌نظير، استان يزد را به عنوان يك از محورهاي مهم گردشگري ايران اسلامي تبديل كرده است.

مديركل ميراث‌فرهنگي،صنايع‌دستي و گردشگري استان يزد افزود: موقعيت ويژه استان يزد بخاطر قرارگرفتن در فلات مركزي ايران و چهار راه اصلي مواصلاتي كشور، وجود ده‌ها اثر و ابنيه تاريخي، فرهنگي و طبيعي و همچنين قرارگرفتن در كنار استان‌هاي فارس و اصفهان و كرمان هم خود مي‌تواند يزد را در بهار امسال به يكي از مناطق مهم تردد مسافران و پذيرش خيل ميهمانان نوروزي قرار دهد.

"رضايي" خاطر نشان كرد: مردمان متدين و ميهمان نواز اين ديار فرهنگي و تاريخي با همه وجود چشم انداز مسافران و گردشگران داخلي و خارجي و همه هموطنان عزيز هستند.

وي تصريح كرد: خوشبختانه همه مقدمات پذيرايي و اسكان از مسافران و ميهمانان نوروزي در همه مناطق استان صورت گرفته است.

"رضايي" افزود: براي اجرايي برنامه‌ها و پذيرايي و اسكان شايسته مسافران و ميهمانان نوروزي در قالب 10 كميته در بخش‌هاي مختلف، همه فعاليت‌هاي لازم برنامه‌ريزي شده است.

وي گفت: بيش از 320 هزار بروشور فرهنگي و تبليغي در خصوص معرفي آثار و ابنيه تاريخي و طبيعي و بيش از پنج هزار جلد كتاب با عنوان پرديس كوير و نقشه هاي راهنماي مسافران و بنرهاي خوش آمد گويي تهيه شده است.

مديركل سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان يزد يادآورشد: بيش از 47 هتل در سطح استان با ظرفيت بيش از چهار هزار تخت براي اسكان مسافران پيش بيني شده است.

"رضايي" افزود: ستاد اسكان در همه مناطق تابعه، مدارس مناسبي را براي اسكان مسافران آماده كرده‌اند و همچنين تعدادي از پارك‌ها و ساير محل‌ها هم براي اين امر مهيا شده است.

وي تصريح كرد: خوشبختانه همه مقدمات براي ميزباني شايسته مسافران و ميهمانان فراهم شده و هيچگونه مشكل خاصي هم وجود ندارد.

وي از همه هموطنان و مسافران نوروزي خواست تا با عنايت به وجود آثار فرهنگي، تاريخي و طبيعيي كه در سطح استان يزد وجود دارد، در بهار امسال به اين منطقه سفر كنند.

یزدفردا