زمان : 16 Esfand 1389 - 01:15
شناسه : 31419
بازدید : 4766
فرماندار بافق : درخت يكي از زيباترين مظاهر خلقت و جلوه اي از تجليات آفريدگار عالم است فرماندار بافق : درخت يكي از زيباترين مظاهر خلقت و جلوه اي از تجليات آفريدگار عالم است

فرماندار بافق : درخت يكي از زيباترين مظاهر خلقت و جلوه اي از تجليات آفريدگار عالم است

بافق "علی حسن پور خبرنگار یزدفردا "همزمان با روز درخت کاری و آغاز هفته منابع طبیعی، "ذبيح اله خواجه اي" در معيت تني چند از مسئولين محلي به كاشت نهال پرداختند.


فرماندار بافق گفت: درخت نماد آباداني و شاخص سبزي و خرمي و مظهر زندگي و باعث تلطيف هوا و موجب آسايش و رفاه آنان و صفا و پاكي طبيعت مي باشد، حتي يكي از مواهب و نعمت هاي خداوند در آخرت و يكي از ويژگي هاي بهشت و رضوان حق تعالي كه در آيات كريمه و روايات شريفه بارها به آن اشاره شده است:«جناتي است كه از زير درختانش نهرهاي گوارا جاريست» كه البته در ميان اين اشجار، درختان ميوه دار نيز وجود دارد.


فرماندار بافق در اين مراسم خواستار توسعه فضای سبز در جامعه و همچنین حفظ و حراست این ثروت عظیم خدادادی شد و گفت : درخت يكي از زيباترين مظاهر خلقت و جلوه اي از تجليات آفريدگار عالم است.


ذبيح الخ خواجه اي افزود:وقوع پدیده های مختلفی همچون گرد و غبار غلیظ و خشک شدن سراب ها، چاه ها و کم آبی رودخانه ها طی سال های اخیر بیانگر تغییرات اقلیمی است که از تخریب سرزمین به خصوص پوشش گیاهی و جنگل ها نشأت می گیرد همانطور که شاهد هستیم تخریب پوشش گیاهی محصول عملکرد سوء انسانهاست که نتایج ناگواری مانند آلوده شدن هوا و عدم امکان ادامه حیات، به مخاطره افتادن امنیت غذایی بشر دارد.


رئيس اداره منابع طبيعي بافق در این مراسم با اشاره به اینکه درخت کاری سنتی حسنه است که در دین مبین اسلام به آن توجه فراوان شده است، گفت: وجود درختان در طبیعت سبب حفظ و احیای منابع آب، خاک و هوا می شود.


علي رضا اميني از توزیع 15 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: این نهال ها در هفته منابع طبیعی در عرصه های طبیعی شهرستان کشت می شود


وي انواع درخت زيتون ،كاج تهران، سرو خمره اي ،‌سنجد تلخ وشيرين و اقاقيا گلدار را از جمله نهال هاي توزيع شده خواند که با هدف ترویج و توسعه فضاي سبز در شهرستان اجرا شده است