زمان : 16 Esfand 1389 - 01:11
شناسه : 31417
بازدید : 3994
کانون های مساجد در پرورش نخبگان قرآنی نقش موثری دارند کانون های مساجد در پرورش نخبگان قرآنی نقش موثری دارند

کانون های مساجد در پرورش نخبگان قرآنی نقش موثری دارند

یزدفردا:مسئول کانون مساجد استان یزد، با اشاره به برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم در این استان، گفت: کانون های مساجد جوانان نخبه قرآنی بسیاری را پرورش داده که نمونه آن در مسابقات سراسری مدهامتان قابل مشاهده است.


علی حکیمیان، مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد،در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارفارس  یزد " با اشاره به افتخار آفرینی های جوانان یزدی در مسابقات سراسری قرآنی مدهامتان گفت: ابوالفضل زارع بیدکی در رشته اذان به مقام دومی و مهدی شایق در رشته ابتهال به نفر سومی ششمین جشنواره بزرگ قرآنی جوانان مساجد کشور با عنوان مدهامتان در سال جاری دست یافتند.


وی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره بزرگ قرآنی جوانان مساجد کشور با عنوان مدهامتان در بندرعباس، خاطرنشان کرد: ششمین جشنواره بزرگ قرآنی مدهامتان در رشته‌های حفظ پنج جزء، 15 جزء و کل قرآن، قرائت، ترتیل، مفاهیم قرآن، مفاهیم نهج البلاغه، اذان و ابتهال برگزار و حدود 300 نفر از نخبگان قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور با یکدیگر رقابت کردند.


وی با اشاره به حضور 9 نفر از استان یزد در این دوره از مسابقات، ادامه داد: دو تن از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد موفق به کسب رتبه های برتر در جشنواره ملی قرآنی مدهامتان شدند.


حکیمیان تصریح کرد: تلاوت مقدمه ای برای فهم و عمل به قرآن است و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تلاوت همانند عبور از سر در مسجد برای ورود به آن است.


وی با اشاره به برگزاری سی وسومین دوره مسابقات قرآن کریم، تاکید کرد: مراسم شبی در محضر قرآن شب گذشته با حضور خیل عظیم قرآن دوستان در مسجد اعظم امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار شد.


حکمیان ادامه داد: در این محفل نورانی استاد حاج حامدشاکرنژاد از قاریان برجسته بین المللی و قاریان استانی دوست حسینی و مجید مضطرزاده آیاتی چند از کلام الله مجید را تلاوت کردند.


گفتنی است، ششمین جشنواره قرآنی"مدها متان" با حضور نخبگان قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به میزبانی استان هرمزگان در رشته های حفظ، ترتیل خوانی، قرائت، مفاهیم، اذان، ابتهال و نهج البلاغه برگزار شد.