زمان : 15 Esfand 1389 - 23:47
شناسه : 31408
بازدید : 3930
افزايش23درصدي مستمري مددجويان کمیته امداد افزايش23درصدي مستمري مددجويان کمیته امداد

افزايش23درصدي مستمري مددجويان کمیته امداد

سرپرست کميته امداد خبر داد :

افزایش 23 درصدی مستمری مددجویان درسال آینده

سرپرست کمیته امداد گفت: در صدد هستیم که مستمری مددجویان در سال آینده 23درصد افزایش داشته باشد؛ سال آینده 100تا150هزار فرصت شغلی برای مددجویان در صورت تامین اعتبار ایجاد خواهد شد

سرپرست کمیته امداد گفت: در صدد هستیم که مستمری مددجویان در سال آینده 23درصد افزایش داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل ازبرنا،حسین انواری در نشست خبری امروز اظهار داشت: بودجه کمیته امداد به پیشنهاد ما سال آینده19درصد افزایش خواهد داشت که البته 80میلیارد تومان نیز مطالبه کمیته امداد از دولت است.

سرپرست کمیته امداد درباره ایثارگران افزود: متولی ایثارگران بنیاد جانبازان است که بخشی از کمک ها به صورت موردی از سوی کمیته امداد صورت می گیرد. اما رسمی نیست.

وی ادامه داد: افرادی که در نقاط مرزی مشغول کمک های کمیته امداد هستند که از طریق مشارکت های مردمی و دولت به آنهاکمک رسانی می شود.

انواری با اشاره به جشن نیکوکاری تصریح کرد: در جشن نیکوکاری بسیج مردمی حضور دارد که احساس تنهایی خانواده های نیازمند از آنها گرفته می شود.

سرپرست کمیته امداد خاطر نشان کرد: اعتبارات کمیته امداد در کشور و در استان ها توزیع می شود که مازاد آن نیز استان های محروم تر ارسال خواهد شد.

وی گفت: عیدی مددجویان شبیه کارکنان دولت است که وزیر رفاه تلاش می کند که به صورت سبد کالا و بن غیر نقدی در اختیار آنها قرار گیرد اما در حال حاضر این اعتبارات محقق نشده است.

انواری درباره مستمری بهمن ماه مددجویان اضافه کرد: همه مددجویان مستمری خود را تا بهمن ماه دریافت کرده اند اما هنوز مستمری اسفندآنها به حساب آنها واریز نشده است.

وی مقدار پرداخت ماهیانه کمیته امداد بابت مستمری مددجویان را ماهانه 80میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این مبلغ برای یک میلیون و 900هزار خانوار محقق شده است.

سرپرست کمیته امداد مقدار مستمری خانواده های تحت پوشش را از 30هزار تومان تا 60هزار تومان برای هر نفر ذکر کرد.

انواری ادامه داد: از 1میلیون و900هزار خانوار 30تا35درصد آنها در صورت تامین اعتبارات لازم به خود کفایی خواهند رسید.

وی تصریح کرد: سال آینده کمیته امداد وامی را برای ایجاد30هزار فرصت شغلی برای مددجویان در نظر گرفته است که به توانمندسازی خانواده های تحت پوشش بسیار کمک می کند البته کمیته امداد با دادن مستمری مخالف است و رویکرد اصلی ما تقویت خانواده های مورد نظر خواهد بود.

سرپرست کمیته امداد خاطرنشان کرد: سال آینده 100تا150هزار فرصت شغلی برای مددجویان در صورت تامین اعتبار ایجاد خواهد شد.

انواری گفت: کمیته امداد 15هزار دانشجوی فارغ التحصیل دارد که این افراد پس از اتمام درس از چرخه مددجویان خارج می شوند.

وی درباره ذبح گوسفند در ایام حج توضیح داد: در حال حاضر قربانیان حاجی ها به کشورهای آذربایجان، لبنان و افغانستان صادر می شود و هنوز تصمیمی برای داخل شدن به کشور نداریم. زیرا مردم نیاز داخل را برآورده خواهد کرد.

انواری درباره جشن نیکوکاری تصریح کرد: سال گذشته 13 میلیارد تومان در جشن نیکوکاری هدایای مردم به مددجویان بوده که پیش بینی می کنیم امسال به 15تا16 میلیارد تومان افزایش یابد.

وی مقدار صدقات را در سال گذشته 900میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این مبلغ شامل مجموعه ذکات، صدقات، حبه و هدایای مردم است که صرف کارهای اداری نمی شود و این بودجه برای مددجویان درمان، تحصیل و اشتغال آن مصرف خواهد شد.

سرپرست کمیته امداد درباره تعویض صندوق ها نیز توضیح داد: صندوق های صدقات به سمت الکترونیکی شدن حرکت می کند و ما با این زمینه مشکلی نداریم اما در تلاش هستیم صندوق های قدیمی را در مکان هایی قرار دهیم تا از آنها حمایت کنند.

انواری در مورد آمار مددجویان توضیح داد: 33درصد مددجویان سالمند، 70درصد زنان سرپرست خانوار،46درصد از کارافتاده که زیر 15سال تابالای 60سال را تشکیل می دهند و از میان این تعداد 80درصد آنها بی سواد هستند.

وی ادامه داد: خانواده کمیته امداد700هزار دانش آموز، 100هزار دانشجو، 370هزار یتیم و400هزار معلول را تحت پوشش خود قرار داده است.