زمان : 15 Esfand 1389 - 22:24
شناسه : 31393
بازدید : 2754
نصب تنديس آيت الله طالقاني در تهران نصب تنديس آيت الله طالقاني در تهران

نصب

تنديس آيت الله طالقاني در تهران


یزدفردا " علاوه بر نصب تنديس يادبود امام‌جمعه فقيد تهران، در سه راه طالقاني، لوح يادبود آن مرحوم نيز در ايستگاه طالقاني نصب خواهد شد. 
به گزارش یزدفردا  به نقل از مرکز خبر حوزه ، دبير ستاد برگزاري يکصدومين سال تولد مرحوم آيت‌الله طالقاني با ارايه گزارشي از روند برگزاري اين نکوداشت گفت: اين مراسم با همکاري نهادهايي چون صدا و سيما، وزارت ارشاد ، شهرداري تهران، مرکز اسناد انقلاب اسلامي، استانداري البرز، کتابخانه  و مرکز اسناد مجلس شوراي اسلامي و بنياد شهيد انقلاب اسلامي در سالن همايش‌هاي بين المللي صدا و سيما برگزار شد.
موسي فقيه حقاني، در ابتداي اين مراسم به قرائت متن پيام مقام‌معظم‌رهبري پرداخت و در ادامه بيان داشت: يک سال و نيم گذشته فعاليت ستاد برگزاري مراسم در موسسه تاريخ مطالعات معاصر ايران مستقر و کار خود را شروع کرد و در همان آغاز فراخواني که ناظر بر تبيين آراء و بررسي ابعاد شخصيتي و زندگي آيت الله طالقاني بود، منتشر شد.
دبير ستاد برگزاري اين نکوداشت اضافه کرد: در کارنامه آيت الله طالقاني، سابقه 50 سال مبارزه ضد استبدادي وجود دارد که البته اين مبارزات، صرفا سياسي و اجتماعي نبوده و جنبه‌هاي ديگري را نيز در پي داشته است.
وي افزود: ايشان فردي بود که تنها به حرف زدن و شعار دادن اکتفا نمي کرد، چه آن که به عنوان مثال در مساله فلسطين از اولين کساني بود که موضع‌گيري جدي داشت.
دبير مراسم نکوداشت امام جمعه فقيد تهران ادامه داد: آيت الله طالقاني، نقطه ضعف فعاليت‌هاي سياسي را در اين تشخيص داد که معمولا افرادي که مبارزه سياسي مي‌کنند، در مرحله اول سعي نمي‌کنند مباني نظري حرکت خود را با مباني ديني تببين نمايند، از اين رو ايشان به صراحت به اين نکته تاکيد مي کرد که قيام به قسط و توحيد، تا قبل از تحکيم مباحث نظري بر اساس مباني ديني باعث انحراف مي‌شود که متاسفانه اين انحراف را قبل از انقلاب مشاهده کرديم.
وي در ادامه با ارايه گزارشي از عملکرد اين ستاد گفت: مجموع آثار آيت الله طالقاني را در دوجلد منتشر نموديم، ضمن آن که مجموعه مقالات ايشان که برخي از آنها بسيار قديمي مي‌باشند را در حدود هزار صفحه گردآوري نموده ايم که پس از اين مراسم منتشر خواهيم.
دبير ستاد برگزاري يکصدمين سال تولد آيت الله طالقاني، افزود: چاپ کتاب پرتوي از قرآن آيت الله طالقاني، انتشار تمبر يادبود به مناسبت يکصدمين سال تولد ايشان ، تهيه 120 مجموعه نمايشگاهي در آموزش و پرورش، مساجد، دانشگاه‌ها و غيره بر پا شده تا جوانان با شخصيت ايشان آشنا شوند.
وي در خاتمه گفت: تنديس آيت‌الله طالقاني در سه راه طالقاني نصب مي‌شود و لوح يادبود آن عالم رباني نيز در ايستگاه طالقاني نصب مي‌گردد.