زمان : 15 Esfand 1389 - 22:20
شناسه : 31391
بازدید : 2908
حاجى بابايى:هزارعنوان کتاب درسى دردست چاپ حاجى بابايى:هزارعنوان کتاب درسى دردست چاپ

حاجي‌بابايي:

1050 عنوان کتاب درسى براى دانش‌آموزان به چاپ مى‌رسد
یزدفردا "وزیر آموزش و پرورش گفت: جمع‌بندی خوبی برای برگزاری کلاس‌های آموزش ضمن خدمت با رویکرد "بصیرت‌بخشی " به فرهنگیان از طریق ارتباط با موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) صورت گرفته است
وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر یک هزار و 50 عنوان کتاب در آموزش و پرورش در دست چاپ قرار دارد.
به گزارش یزدفردا  به نقل از فارس، حمید‌رضا حاجی‌بابایی امروز در گردهمایی ائمه جماعات مدارس شهر تهران که در مجتمع فرهنگی سید‌الشهدا (ع) تهران برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در وزارت آموزش و پرورش طی یک سال گذشته تاکنون اظهار داشت: "فلسفه تربیت" به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های سند ملی آموزش و پرورش طی 5 ماه گذشته با همکاری مشترک کمیسیون‌های حوزوی و تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه با مجموعه این اقدامات باید بتوانیم آموزش و پرورش را بر روی ریل آن قرار دهیم، گفت: یکی از 70 ‌محور فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته تا کنون، تلاش برای احیاء "تربیت معلم " بوده است که بر این اساس موفق شده‌ایم قانون احیاء تربیت معلم را با تعاریف و نوع پذیرش جدید به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسانیم که در این زمینه ارتباط با حوزه‌های علمیه اهمیت و ضرورت دارد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به در دست تدوین بودن "برنامه درسی ملی " به عنوان نقشه راه کتب درسی افزود: برای تدوین این نقشه نیازمند حضور و همکاری صاحبنظران حوزوی به ویژه در عرصه تألیف کتب هستیم؛ همچنین شکل کتب درسی و میزان تأثیر‌گذاری آموزه‌های دینی در آنها باید تغییر کند.

هیچ مانعی برای همکاری آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه وجود ندارد
حاجی‌بابایی تصریح کرد: هیچ مانعی از طرف وزارت آموزش و پرورش برای همکاری این وزارتخانه و حوزه‌های علمیه وجود ندارد، مگر اینکه در برخی موارد نیاز به قانون خاص داشته باشیم که در این رابطه نیز همه باید کمک کنند تا این خلأها و مشکلات برطرف شود.
وی با اشاره به رشد اردوهای "راهیان نور " از سال 87 تاکنون گفت: در سال 87، حدود 30 هزار نفر؛ در سال 88،‌ 300 هزار نفر و در سال جاری حدود 600 هزار نفر از دانش‌آموزان سراسر کشور در این اردوها شرکت کرده‌اند و تلاش کرده‌ایم تا کلاس‌های آمادگی دفاعی دانش‌آموزان دبیرستانی را در مناطق جنگی تشکیل دهیم.

طراحی آموزش‌های ضمن خدمت برای فرهنگیان با رویکرد "بصیرت‌بخشی "
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توسعه مرکز آموزش نیروی انسانی این وزارتخانه برای آموزش‌های ضمن خدمت فرهنگیان ادامه داد: جمع‌بندی خوبی برای برگزاری کلاس‌های آموزش ضمن خدمت با رویکرد "بصیرت‌بخشی " به فرهنگیان از طریق ارتباط با موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) صورت گرفته است.
حاجی‌بابایی تأکید کرد: در زمینه مشارکت روحانیون برای تألیف کتب درسی و نیز حضور آنها در مدارس، هیچ مانعی از طرف آموزش و پرورش وجود ندارد، مگر اینکه موارد قانونی و استخدامی مطرح باشد.
وی با اشاره به استخدام 40 هزار نفر در آموزش و پرورش از طریق آزمون استخدامی امسال خاطرنشان کرد: 18 هزار نفر از این افراد فرزندان شهدا و ایثار‌گران بوده‌اند که مجموعه این اقدامات نشان‌دهنده نوع نگاه آموزش و پرورش به گزینش نیروی انسانی است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش برای نظام جمهوری اسلامی است و نه برای هیچ حزب و گروهی، اظهار داشت: در تمام دنیا لشکر اول مقابله با دشمنان، آموزش و پرورش و لشکر دوم، نیروهای نظامی آن کشور هستند و ما نیز تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم که با ایجاد یک دیوار بلند در اطراف آموزش و پرورش زمینه‌ای را فراهم کنیم تا ورود به این دستگاه با حساب و کتاب و دقت صورت گیرد.

نیاز آموزش و پرورش به مشارکت روحانیون برای تولید محتوای آموزشی
وی با اشاره به تشکیل مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات در وزارت آموزش و پرورش برای ساماندهی استفاده از اینترنت و نیز محصولات آموزشی و کمک‌آموزشی خاطرنشان کرد: امروز تمام زیرساخت‌های توسعه فناوری در آموزش و پرورش در دست آماده‌سازی است اما محتاج به این هستیم که کسانی محتوا را در اختیار ما قرار دهند که در این رابطه نیز زمینه همکاری با حوزه‌های علمیه فراهم شده است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در حال حاضر یک هزار و 50 عنوان کتاب در دست چاپ قرار دارد بنابراین از حوزه‌های علمیه هرکس برنامه‌‌ای برای محتوای این آثار دارد می‌تواند به میدان بیاید به گونه‌ای که آثار و محتواهای درسی روز به روز بیشتر با مبانی دینی منطبق باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم آموزش و پرورش را یک گام به ولایت و آموزه‌های دینی نزدیک‌تر کنیم، این به معنی رشد و موفقیت ماست و در غیر این صورت هیچ معنایی جز شکست نخواهد داشت.