زمان : 15 Esfand 1389 - 21:23
شناسه : 31382
بازدید : 2413
جوابيه روابط‌عمومي جهاد کشاورزي به يک رسانه (سرمایه گذاران ایران در کشاورزی افریقا خوب یا بد!؟) جوابيه روابط‌عمومي جهاد کشاورزي به يک رسانه (سرمایه گذاران ایران در کشاورزی افریقا خوب یا بد!؟)

جوابيه روابط‌عمومي جهاد کشاورزي به يک رسانه (سرمایه گذاران ایران در کشاورزی افریقا خوب یا بد!؟)

یزدفردا "فعالیت در بخش کشاورزی خارج از کشور، منافاتی با توسعه بخش کشاورزی در داخل کشور ندارد و وزارت جهادکشاورزی همواره در جهت رشد و شکوفایی این بخش در داخل اقدامات لازم را به عمل می‌آورد.

به دنبال درج مطلبی در ماهنامه دام، کشت و صنعت شماره 129با عنوان " سرمایه گذاران ایران در کشاورزی افریقا خوب یا بد!؟" روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی به این شبهات پاسخ داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در متن این جوابیه آمده است:

اکنون که به یاری خدای متعال و به برکت انقلاب اسلامی و دستان توانمند دانشمندان، بهره‌برداران و تولیدکنندگان، بالندگی و پویایی در بخش کشاورزی بدست آمده است و جمهوری اسلامی ایران در منطقه به عنوان الگو در همه زمینه‌ها از جمله بخش کشاورزی مطرح شده است، زمینه تحقق بخشی به آرمانهای امام راحل (ره) در راستای صدور دستاوردهای انقلاب اسلامی به جهان و به ویژه ملتهای مستضعف جهان بیش از گذشته مهیا شده است.

1.فعالیت در بخش کشاورزی خارج از کشور، منافاتی با توسعه بخش کشاورزی در داخل کشور ندارد و وزارت جهادکشاورزی همواره در جهت رشد و شکوفایی این بخش در داخل اقدامات لازم را به عمل می‌آورد.

2.توان علمی، تحقیقاتی کشور در امور زیربنایی کشاورزی – دام وشیلات در حدی است که قابلیت صدور خدمات فنی و مهندسی کشاورزی به کشورهای در حال توسعه خصوصاً آفریقایی را داشته و می‌تواند منبع ارزآوری قابل توجهی برای اقتصاد کشور باشد.

3.تعداد کارشناسان و فارغ‌التحصیلان کشاورزی درج.ا.ا ایران در حدی است که علاوه بر رفع نیازهای کشور، تعدادی از این کارشناسان می‌توانند در پروژه‌های تولیدی کشاورزی سایر کشورها حضور یافته و از فرصتهای اشتغال موجود استفاده نمایند.

4.فعالیت شرکت‌های ایرانی در بخش کشاورزی سایر کشورها، به تامین نیازمندیهای وارداتی کشور و افزایش ضریب امنیتی غذایی کشور کمک می‌نماید.

5.سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کشاورزی سایر کشورها از جمله کشورهای آفریقایی، تابع مولفه‌ها و شاخص‌های اقتصادی و فنی پروژه‌ها بوده و بسیار طبیعی است که سرمایه‌گذاران کشور از فرصت‌های مناسبی که دارای توجیهات فنی و اقتصادی قابل توجیهی باشند استقبال نمایند.

6.اشخاص حقیقی و حقوقی که تاکنون اقدام به سرمایه‌گذاری در کشورهای آفریقایی نموده‌اند عمدتاً متکی به منابع مالی خود بوده و در صورت تمایل به استفاده از تسهیلات بانکی، این امر فقط در چارچوب مقررات سیستم بانکی و رعایت عقود اسلامی در قبال سپردن ضمانت‌ها و وثیقه‌های معتبر عملی است.

7.نقش دولت در توسعه همکاریهای کشاورزی با سایر کشورها، ایجاد زمینه‌های همکاری و پتانسیل‌های لازم برای صدور خدمات فنی و مهندسی کشاورزی ج.ا.ا ایران از طریق تبادل تفاهم‌نامه با مقامات رسمی کشورها می‌باشد. انجام این همکاریها بستگی به استقبال بخش خصوصی و بالطبع جاذبه‌های آن برای سرمایه‌گذاری خواهد داشت.

8.سرمایه‌گذاری ایرانیان در پروژه‌های خارج از کشور، علاوه بر ایجاد فرصت‌های مناسب برای صدور خدمات فنی و مهندسی و ایجاد اشتغال و ارزآوری، کمک به رشد اقتصادی و افزایش درآمد ناخالص ملی و توسعه پایدار را همراه خواهد داشت.