زمان : 15 Esfand 1389 - 21:21
شناسه : 31381
بازدید : 2193
غضنفري: جوایز صادراتی بزودی پرداخت می شود-نبود مشکل جدی در بازار در ابتدای سال 90 غضنفري: جوایز صادراتی بزودی پرداخت می شود-نبود مشکل جدی در بازار در ابتدای سال 90

غضنفري:

جوایز صادراتی بزودی پرداخت می شود-نبود مشکل جدی در بازار در ابتدای سال 90

یزدفردا "غضنفری گفت : در لایحه بودجه سال آینده هم اعتباراتی برای پرداخت بخش دیگر جوایز صادراتی و همچنین معوقه های آن پیش بینی شده است.

وزیر بازرگانی اعلام کرد : پرداخت بخشی از جوایز صارداتی بزودی آغاز می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحدمرکزی خبر ،مهدی غضنفری امروز درحاشیه همایش هم اندیشی زنان بازرگان گفت : در لایحه بودجه سال آینده هم اعتباراتی برای پرداخت بخش دیگر جوایز صادراتی و همچنین معوقه های آن پیش بینی شده است.
غضنفری افزود : پرداخت جوایزصادراتی دچارمشکل شده بود که باتوجه به دستور رئیس جمهور ساماندهی و پرداخت می شود.

نبود مشکل جدی در بازار در ابتدای سال 90

وزیربازرگانی گفت: درکنترل بازار در ابتدای سال آینده مشکل جدی وجود ندارد . غضنفری افزود : به جز کمی کمبود میوه که ممکن است در ماه اردیبهشت پیش آید مشکل دیگری نخواهیم داشت و مدیریت و نظارت بر بازار مانند گذشته ادامه دارد.
وی ابراز امیدواری کرد حرکت کشور در مسیری که بعد از هدفمند کردن یارانه ها به سمت داشتن بازاری آرام بوده ، ادامه یابد .
 وزیربازرگانی افزود: شبکه توزیع کالا ، کار خود را به درستی انجام می دهد و هر سیستمی می تواند با استفاده از فناوری های جدید کار خود را بهتر انجام دهد .
غضنفری همچنین گفت :در این زمینه برنامه هایی در وزارت بازرگانی داریم و می خواهیم معاونت زیرساخت را در این وزارتخانه ایجاد کنیم .
وی افزود: در همه زمینه ها به ویژه زیرساخت ها نیازمند احیا و نوسازی هستیم و مجموعه ای از زیرساخت های بازرگانی نیز باید تکمیل شود .
وزیربازرگانی همچنین درباره پرداخت جوایز معوقه صادراتی نیز گفت : در این زمینه دستور مجدد از رئیس جمهور دریافت کرده ایم.
غضنفری افزود : بخشی از جوایز معوقه صادراتی تا پایان سال پرداخت می شود و پیش بینی اعتبار لازم در بودجه سال 90 کشور در این زمینه شده است .
وزیربازرگانی با بیان اینکه دولت در زمینه پرداخت جوایز معوقه صادراتی همکاری داشته است ، گفت : اگر مجلس شورای اسلامی هم کمک کند در این زمینه خوش بین هستیم .

وزیر بازرگانی : ادامه مدیریت و نظارت بر بازار

وزیربازرگانی گفت: در کنترل بازار در سال آینده مشکل جدی نداریم .
غضنفری افزود: به جز قدری کمبود میوه که ممکن است در اردیبهشت پیش آید ، مشکل دیگری نخواهیم داشت و مدیریت و نظارت بر بازار مانند گذشته ادامه دارد.
وی ابراز امیدواری کرد حرکت کشور بعد از هدفمندی یارانه ها به سمت بازار آرام ادامه یابد. وزیربازرگانی افزود: شبکه توزیع کالا کارش را به درستی انجام می دهد و هر شبکه ای می تواند با استفاده از فناوری های جدید کار خود را بهتر انجام دهد .
غضنفری گفت: در این زمینه برنامه هایی در وزارت بازرگانی داریم و می خواهیم معاونت زیرساخت در این وزارتخانه ایجاد کنیم .
 وی افزود: در همه زمینه ها به ویژه زیرساخت ها نیازمند احیا و نوسازی هستیم و مجموعه ای از زیرساخت های بازرگانی نیز باید تکمیل شود .
 وزیربازرگانی درباره پرداخت جوایز معوقه صادراتی نیز گفت : در این زمینه دستور مجدد از رئیس جمهور گرفتیم . غضنفری افزود: بخشی از این جوایز تاپایان سال پرداخت می شود و در این زمینه اعتبار لازم در بودجه سال90 پیش بینی شده است .
وزیر بازرگانی با بیان اینکه دولت در پرداخت جوایز معوقه صادراتی همکاری داشته است ، گفت: اگر مجلس نیز کمک کند در این زمینه خوش بین هستیم .

وزیربازرگانی : ذخیره مجدد مازاد کالا منتفی است 

وزیربازرگانی گفت : نیازی به تهیه مجدد ذخایر مازاد کالا نداریم . 
غضنفری افزود : این ذخیره به جز ذخیره کالا از طرف بخش خصوصی است که به طور معمول انجام می شود ،  ذخایر مازاد موجود به مرور وارد بازار شده است و همچنان از مانده این ذخایر استفاده می شود .
وی گفت : اگر دولت ذخایر مازاد کالا را وارد بازار نمی کرد بخش خصوصی ذخایر خود را وارد بازار می کرد و مشکلی پیش نمی آمد چرا که تأمین نیازهای جاری بازار برعهده این بخش است .