زمان : 15 Esfand 1389 - 00:22
شناسه : 31364
بازدید : 3734
فرهمند اعتبارات اختصاص یافته به محیط زیست کافی نیست فرهمند اعتبارات اختصاص یافته به محیط زیست کافی نیست

فرهمند

اعتبارات اختصاص یافته به محیط زیست کافی نیست

یزدفردا "بودجه سال 1390 بالغ بر 959/521 میلیارد تومان برآورد شده است که نسبت به سال قبل 50 در صد افزایش دارد.

مهندس فرهمند در مورداعتبارات حوزه مأموریت کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اظهار داشت: بطور خلاصه ، اعتبارات محیط زیست در بخش تملک دارائیها 61 میلیارد تومان اختصاص یافته است که نسبت به سال قبل که 51 میلیارد تومان بوده، رشد تقریبی 20 در صد را نشان می دهد.

فرهمند افزود: این اعتبار شامل 14 طرح عمرانی پیرامون حفاظت محیط زیست دریائی، تجهیز و ساماندهی حوزه های تاریخی طبیعی، بررسی زیستگاه ها و کاهش الودگی شهرهای بزرگ و 8 شهر دیگر می گردد.

وی خاطر نشان ساخت: در ارتباط با اعتبارات مرتبط با محیط زیست، اعتبار اختصاص یافته از میزان اعتبار درخواستی کمتر است .

به گفته عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، همچنین راه اندازی صندوق ملی محیط زیست نیز یکی از ضروریات است که با یک میلیارد تومان نیز می توان نسبت به راه اندازی این صندوق اقدام نمود.

به گفته مهندس فرهمند، این صندوق می تواند در آمدهای حاصل ازجرائم شکار و در آمد حاصل از آن و مجوزهای شکار را به خود اختصاص دهد و محل مناسبی برای اجرای طرح های محیط زیستی باشد.

وی خاطر نشان ساخت که این اعتبار همچنین اعتبار لازمی جهت جلوگیری از آلودگی های ناشی از حمل و نقل و وسائط نقلیه در کلان شهر ها نیست.

به گفته فرهمند، در سال جاری 1500000 دستگاه وسیله نقلیه فرسوده و قابل تعویض وجود داشته است و تنها حدود 900 هزار دستگاه از آن ها جایگزین شده است که میزان اعتبار در نظر گرفته شده جهت جایگزینی این خودروها ،کافی نخواهد بود.

وی در مورد اعتبارات جاری نیز یاد آور شد: در این بودجه 21 میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده است که نسبت به سال قبل که 3/19 میلیارد تومان بوده افزایش نشان می دهد.