زمان : 15 Esfand 1389 - 00:03
شناسه : 31362
بازدید : 4746
 تابش دربازدیداز نمایشگاه علوم قرانی مسابقات کشوری قران در یزد:استان دارالعباده يزد متاسفانه در كسب عناوين قرآني جايگاه كشوري ندارد تابش دربازدیداز نمایشگاه علوم قرانی مسابقات کشوری قران در یزد:استان دارالعباده يزد متاسفانه در كسب عناوين قرآني جايگاه كشوري ندارد

 تابش دربازدیداز نمایشگاه علوم قرانی مسابقات کشوری قران در یزد:

استان دارالعباده يزد متاسفانه در كسب عناوين قرآني جايگاه كشوري ندارد

یزدفردا " نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با حضور در مراسم افتتاحيه سی و سومین دوره مسابقات سراسری قران کریم در یزد از نمايشگاه علوم قرآني بازدید کرد.

در این بازدید که پس از شرکت در بخش پایانی مراسم افتتاحیه این مسابقات انجام گرفت ، نماینده مردم اردکان به همراه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از بخشهای مختلف این نمایشگاه و غرفه های موسسات قرانی بازدید نمود.

در این بازدید نماینده مردم اردکان گفت: "قران" کتاب نور و هدایت است و عمل به آموزه های علم آموز انسان ساز آن موجب رستگاری است.

محمدرضا تابش ادامه داد: با وقوع انقلاب اسلامی ایران، قران از مهجوریت خارج گردید و آموزه های آن در متن جامعه بروز پیدا نمود هر چند تا تحقق جامعه آرمانی و تمام عیار قرآنی فاصله داریم

وي افزود:ولی همه مسئولان وظیفه دارند تمامی مساعی خویش را به کار بندند تا مردم با مبانی و مفاهیم و معارف قرانی آشنا و عامل به آنها گردند و جامعه طراز قرانی تحقق عینی پیدا نماید.

وی از همه دست اندرکاران این همایش که برای دومین بار پس از انقلاب در استان یزد برگزار می شود تشکر نمود و تشکیل جلسات قرانی همزمان با این همایش بزرگ در سطح شهرستانهای استان و مراکز آموزشی را اقدامی مناسب ذکر کرد که ان شاء ا.. به ترویج بیش از پیش فرهنگ قرانی در استان دارالعباده یزد بیانجامد.

نماینده مردم اردکان رتبه نامناسب استان یزد در کسب عناوین و موفقیت های قرانی در سطح کشور را دون شان و جایگاه والای مردم دارالعباده یزد دانست و بر درک معانی و مفاهیم قرانی و ترویج حفظ و قرائت قران کریم در بین مردم استان بخصوص نسل جوان تاکید و حمایت از این امر را وظیفه دینی خود برشمرد.

تابش در حین بازدید از غرفه های مختلف نمایشگاه از هنرمند خطاط و نام آور استان یزد " استاد خرازی" تجلیل نمود و وی را از مفاخر هنر استان یزد دانست و ابراز امیدواری نمود تا مسئولان فرهنگی و هنری استان قدردان هنرمندان ارزنده ای همچون وی باشند.

گفتنی است سی و سومین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم با حضور 341 نفر از ممتازین قرانی سراسر کشور از روز پنج شنبه در يزد آغاز و به مدت 5 روز در سالن همایشهای هلال احمر استان ویژه برادران و همچنین سالن شهید عباسپور شرکت توزیع برق ویژه خواهران بطور همزمان برگزار می شود.