زمان : 14 Esfand 1389 - 23:42
شناسه : 31355
بازدید : 5370
نگاه ويژه مرمت‌گران به آب انبار کاکامير بافق نگاه ويژه مرمت‌گران به آب انبار کاکامير بافق

نگاه ويژه مرمت‌گران به آب انبار کاکامير بافق


یزدفردا "آب انبار کاکامير شهرستان بافق مرمت و بازسازي مي‌شود.


بنا به گزارش روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد" عباس قديريان گفت": اين شهرستان در فاصله يكصد و بيست كيلومتري جنوب شرقي استان يزد و از دو بخش و شش دهستان تشكيل شده است..


مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان بافق ضمن اعلام اين خبر، افزود: آب انبار کاکامير يکي از بناهاي به جامانده از قاجار است و در محله حمام(خيابان شهيد محمد تقي بافقي) واقع است.


" قديريان" با اشاره به اينکه آب انبار و حمام کاکامير در جوار يکديگر قرار دارند، گفت: آب انبار کاکامير يکي از بزرگترين آب انبارهاي شهرستان بافق با حجم آب 250 متر مکعب مي باشد که با پوشش آجري گنبدي گردچين به طور بسيار زيبا و باشکوهي در دل زمين و در عمق 4 متري قرار دارد.


وي افزود: اين آب انبار از نوع پاشيري است و با عبور از 20 پله به محل شير اين آب انبار مي رسيم.


"قديريان " از جمله اقدامات مرمت و بازسازي اين بنا را مرمت و بهسازي سردرب ورودي، بند کشي گنبد، پله بندي بصورت هره ، استحکام بخشي و... برشمرد.


اين مقام مسئول اضافه کرد: در اين آب انبار که با گذشت ساليان و رها شدن آسيب هاي فراواني ديده، خاک و نخاله هاي زيادي وجود داشته که همه آنها تخليه و پاکسازي شده است.


شايان ذکر است: براساس اطلاعات درج شده در پرونده ثبتي اين آب انبار به شماره 15862در تاريخ 8/5/1385در فهرست آثار ملي کشور به ثبت رسيده است.