زمان : 14 Esfand 1389 - 21:41
شناسه : 31337
بازدید : 4223
در  دوازدهمین جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد 120 زوج خوشبخت  آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند در دوازدهمین جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد 120 زوج خوشبخت آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند

در  دوازدهمین جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد 120 زوج خوشبخت  آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند


یزدفردا "دوازدهمین مراسم جشن بزرگ ازدواج دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي يزد با حضور 120 زوج دانشجو و صدها نفر ميهمان و همراهاي زوجين، با همراهي مسئولين دانشگاه ، خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي عصر پنج ‌شنبه 12 بهمن ماه در سالن ورزشي اين دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبر نگار آنا دفتر یزد - اين مراسم به همت نهاد مقام معظم رهبري و همکاری دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه ، با هدف ترويج ازدواج به تبعيت از آداب و رسوم سنت ساده‌زيستي پيامبر اكرم (ص)، در عين سادگي برگزار شد.

در شروع اين مراسم 120 زوج دانشجو با حضور در كنار معراج شهداي گمنام و توسل به اين بزرگمردان و سرور و مولاي آنها حضرت سيدالشهداء و با همراهي مسؤلين و جمعي از مدعوين، معراج را به سمت محل برگزاری مراسم ترك کردند.

در ابتداي مراسم حجه الاسلام حرزاده مسوول دفتر نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاههاي آزاد استان يزد در سخنرانی خود گفت: ازدواج شخصيت و دين انسان را كامل مي‌كند ، يك شكل هندسي تا زمانی که دو قسمت آن در كنار يكديگر قرار نگيرند كامل نمي شوند ، زن و مرد نيز ناقص و مكمل يكديگرند ، مردها در مسائل احساسي و عاطفي ناقصند و نياز دارند كه زنها آنها را كامل كنند از سوي ديگر زنها در مباحث منطقي، عقلي و فكري ناقص هستند و توسط مردها كامل مي شوند.

وي در پایان خطاب به زنان گفت : هيچ ثروتي جاي همسر بودن و مادر بودن را نمي گيرد ، پس قدر آن را بدانید .

وي ادامه داد: جشن ازدواج به معناي جشن كامل شدن است و سنت آفرينش اينگونه بوده كه ناقص باشيم و خداوند زوجهايي از جنس خودمان براي كامل شدن ما خلق كرده است.

نامبرده افزود: شهيد مطهري مي گويد همه بزرگاني كه ازدواج نكردند در تمام نوشته هايشان نوعي نپختگي ديده مي شود و ازدواج نكردن به معني ناقص ماندن است ، ازدواج نه تنها دين انسان را كامل مي كند بلكه شخصيت فرد را نيز تكامل می بخشد.

وي با بيان اين كه محبوب ترين و دوست داشتني ترين بنيان نزد خداوند بنيان خانواده است اضافه كرد: هركس در خانواده بايد در جاي خود قرار گيرد و در آن صورت است که تكامل صورت مي گيرد نه اينكه مرد بجاي زن و یا زن بجاي مرد قرار گيرد.

وي در پایان خطاب به زنان گفت : هيچ ثروتي جاي اين موقعيت حساس يعني همسر بودن و مادر بودن را نمي گيرد ، قدر آن را بدانید .

در ادامه دکتر المدرسی معاون دانشجویی دانشگاه در سخنرانی خود با اشاره به تعداد رشته و گرایش ها ی دانشگاه گفت : در اين دانشگاه حدود 10 هزار دانشجوي فعال مشغول به تحصيلند و با حدود 400 استاد كه دست به دست هم دادند و فضاي علمي، پژوهشي و فرهنگي خوبی را به وجود آوردند و آنچه امروز برعهده ماست تلاش خاص براي توسعه علمي، حركت بر قله هاي دانشگاه و پيدا كردن نقاط توسعه تحصيل و افزايش علم است. وی درپایان برای زوج های جوان آرزوی خوشبختی کرد

لازم به ذکر است در ادامه اين مراسم اجراي سرود، نمايش، مسابقه و برنامه هاي شاد و مفرح شادی بخش لحظات زوج های جوان و خانواده های آنها بود، همچنین از سوی دفتر نهاد مقام معظم رهبری یک سکه تمام بهار آزادی و سفر معنوی مشهد مقدس برای زوج ها در نظر گرفته شد .