زمان : 14 Esfand 1389 - 02:34
شناسه : 31313
بازدید : 6700
وبلاگ ها دریزدفردا:نگاهی بر روند شکل گیری و پیشرفت فیس بوک با موسسی 20 ساله (تاریخچه) وبلاگ ها دریزدفردا:نگاهی بر روند شکل گیری و پیشرفت فیس بوک با موسسی 20 ساله (تاریخچه)

وبلاگ ها دریزدفردا

نگاهی بر روند شکل گیری و پیشرفت فیس بوک با موسسی 20 ساله (تاریخچه)


یزدفردا "وبلاک ها چه منتشر می کنند: :وبلاگ فناوری اطلاعات یزد:نوشت:"مارک زاکربرگ" سایت فیس بوک را از اتاق خود در دانشگاه هاروارد آمریکا طراحی کرد و در تاریخ 4 فوریه 2004 آن را به عنوان یک وب سایت اجتماعی مخصوص دانشجویان هاروارد راه اندازی کرد. اما سایت او فراتر از محدوده یک دانشگاه و دانشجویان آن، خیلی سریع مورد توجه قرار گرفت و چنان محبوب شد که تا آخر هفته دوم راه اندازی آن، بیش از نیمی از دانشجویان هاروارد درآن نام نویسی کرده بودند و از آن به عنوان راهی برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کردند و در کوتاه مدت، میلیونها نفر در همان چند ماه نخست، به عضویت آن در آمدند و یک شبکه اجتماعی بسیار گسترده، وسیع و با نفوذ و تأثیر گذار را بنیان نهادند.
صفحه شخصی مدیرعامل و موسس فیس بوک
http://www.facebook.com/zuck
مقدمه
شاید برای اکثر کاربران این نکته جالب باشد که نکاتی در نحوه شکل گیری این شبکه بین اللملی اطلاعات کسب کنند، یا اینکه از موسس و مدیران اصلی آن آگاه شوند.
فیس بوک  هم اکنون از نظر تعداد کاربر عضو و نیز از نظر کارشناسان، در زمینه سایت های اجتماعی، رقابت سنگینی با 450 شبکه اجتماعی رقیب دارد اما نه تنها ازرقیا جلو افتاده بلکه در سال گذشته برترین سایت جهان از لحاظ بازدیدکننده معرفی شده است.

شروع بر فیس بوک
"مارک زاکربرگ" سایت فیس بوک را از اتاق خود در دانشگاه هاروارد آمریکا طراحی کرد و در تاریخ 4 فوریه 2004 آن را به عنوان یک وب سایت اجتماعی مخصوص دانشجویان هاروارد راه اندازی کرد. اما سایت او فراتر از محدوده یک دانشگاه و دانشجویان آن، خیلی سریع مورد توجه قرار گرفت و چنان محبوب شد که تا آخر هفته دوم راه اندازی آن، بیش از نیمی از دانشجویان هاروارد درآن نام نویسی کرده بودند و از آن به عنوان راهی برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کردند و در کوتاه مدت، میلیونها نفر در همان چند ماه نخست، به عضویت آن در آمدند و یک شبکه اجتماعی بسیار گسترده، وسیع و با نفوذ و تأثیر گذار را بنیان نهادند.
پس از موفقیت چشمگیر فیس بوک، زاکربرگ تصمیم گرفت کارش را گسترش دهد. بنابراین او در این راه از هم اتاقی خود "داستین موسکوویتز" (Dustin Moskovitz)هم کمک گرفت. آن دو ابتدا سایت را برای دانشگاه های استانفورد(Stanford)، کلمبیا (Columbia)و ییل (Yale) راه اندازی کردند و سپس چندین دانشگاه دیگر در ایالت بوستون آمریکا را نیز به این سایت مجهز کردند. تا آغاز تابستان همان سال، فیس بوک توسط هزاران نفر در بیش از 45 دانشگاه آمریکا استفاده می شد.
"مارک زاکربرگ" سایت فیس بوک را از اتاق خود در دانشگاه هاروارد آمریکا طراحی کرد و در تاریخ 4 فوریه 2004 آن را به عنوان یک وب سایت اجتماعی مخصوص دانشجویان هاروارد راه اندازی کرد. اما سایت او فراتر از محدوده یک دانشگاه و دانشجویان آن، خیلی سریع مورد توجه قرار گرفت و چنان محبوب شد که تا آخر هفته دوم راه اندازی آن، بیش از نیمی از دانشجویان هاروارد درآن نام نویسی کرده بودند و از آن به عنوان راهی برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کردند و در کوتاه مدت، میلیونها نفر در همان چند ماه نخست، به عضویت آن در آمدند و یک شبکه اجتماعی بسیار گسترده، وسیع و با نفوذ و تأثیر گذار را بنیان نهادند.
در همان موقع زاکربرگ به همراه چند نفر از دوستان خود که او را در اداره سایت کمک می کردند، به پالو آلتو کالیفرنیا رفت و در آنجا خانه ای کوچک اجاره کرد. این خانه اولین محل کار رسمی آن هابود. رفتن زاکربرگ به کالیفرنیا، مقدمه آشنایی او با اولین سرمایه گذارفیس بوک یعنی پیتر تیل (Peter Thiel) بود.
هم اکنون فیس بوک تشکیلات اداری مجهزی، شامل 7 ساختمان در پالوآلتو و صدها نفر کارمند دارد و زاکربرگ آن را یک اردوگاه شهری می نامد.

"مارک زاکربرگ" سایت فیس بوک را از اتاق خود در دانشگاه هاروارد آمریکا طراحی کرد و در تاریخ 4 فوریه 2004 آن را به عنوان یک وب سایت اجتماعی مخصوص دانشجویان هاروارد راه اندازی کرد. اما سایت او فراتر از محدوده یک دانشگاه و دانشجویان آن، خیلی سریع مورد توجه قرار گرفت و چنان محبوب شد که تا آخر هفته دوم راه اندازی آن، بیش از نیمی از دانشجویان هاروارد درآن نام نویسی کرده بودند و از آن به عنوان راهی برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کردند و در کوتاه مدت، میلیونها نفر در همان چند ماه نخست، به عضویت آن در آمدند و یک شبکه اجتماعی بسیار گسترده، وسیع و با نفوذ و تأثیر گذار را بنیان نهادند.
کاربران فیس بوک در اکتبر 2010 به بیش از 500 میلیون کاربر رسیده است که حدود 70 درصد آن ها کاربران خارج از ایالات متحده هستند.
زمان                   تعداد کاربران/ روز سپری شده     درصد افزایش
26 اگوست 2008       100 میلیون     1665     178.38%
8 اوریل 2008            200 میلیون     225     13.33%
15 سپتامبر 2009       300 میلیون    150     10%
5 فوریه 2010             400 میلیون    143     6.99%
21 جولای 2010         500 میلیون   166     4.52%

درآمد فیس بوک
سال      سود                  افزایش
2006     52 میلیون دلار     --
2007     150 میلیون دلار      188%
2008     280 میلیون دلار       87%
2009     800 میلیون دلار      186%
2010     1100 میلیون دلار     38%


مروری بر تاریخچه فیس بوک و زندگی نامه موسس جوان آن

موسس جوان فیس بوک مارک زوکربرگ
مارک زوکربرگ (به انگلیسی: Mark Elliot Zuckerberg) (متولد ۱۴ مه ۱۹۸۴) مؤسس وبگاه شبکه اجتماعی آنلاین فیس‌بوک در آمریکا است. مجلهٔ تایم وی را به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۰ انتخاب کرده‌است.
او به عنوان یک دانشجوی دانشگاه هاروارد با کمک دانشجویان علوم کامپیوتر به خصوص پشتوانۀ «اندرو مک‌کالم»، «داستین موسکویتز» و «کریس هاگز» اقدام به تأسیس این وبگاه کرد. او اکنون به عنوان مدیر اجرایی در فیس‌بوک فعالیت می‌کند.
در سال ۲۰۰۸، مجله فوربس او را جوانترین میلیاردر که ثروتش را شخصاً کسب کرده معرفی کرد و ثروت او را ۱٬۵ میلیارد دلار تخمین زده است. هم اکنون وب سایت فوربس، دارایی های وی را ۶،۹ میلیار دلار اعلام کرده است.
درسال ۲۰۱۰ او به عنوام شخص سال تایم از سوی مجله تایم انتخاب شد.[۴]
در سال ۲۰۱۰ فیلمی با عنوان شبکه اجتماعی (به انگلیسی: The Social Network) به کارگردانی دیوید فینچر در مورد مارک زاکربرگ و ‌فیس‌بوک ساخته شد. این فیلم که براساس کتاب میلیاردرهای تصادفی (به انگلیسی: The Accidental Billionaires) نوشتۀ بن مزریک (به انگلیسی: Ben Mezrich) تهیه شده، به نحوۀ شکل‌گیری و تأسیس فیس‌بوک و مسائل و کشمکشهای پیرامون آن می‌پردازد. قابل ذکر است که نه مارک زاکربرگ و نه هیچکدام از شرکای نزدیک وی در تهیه و ساخت این فیلم همکاری نداشته‌اند.

صفحه شخصی زوکربرگ در فیس بوک
یزدفردا :دوستان وبلاک نویس می توانند مطالب منتشره  خود را برای انتشار در یزدفردا با نام خود به یزدفردا ارسال نمایند .

info@yazdfarda.com