زمان : 12 Esfand 1389 - 21:32
شناسه : 31243
بازدید : 4553
احتمال افزایش دخالت نظامی در لیبی احتمال افزایش دخالت نظامی در لیبی
احتمال افزایش دخالت نظامی در لیبی

سردبیر روزنامه لییبا الیوم با بیان اینکه احتمال دخالت نظامی بیگانه تحت نام سازمان ملل متحد در لیبی وجود دارد، خاطرنشان کرد که بعید است این سازمان نیروی نظامی واد خاک لیبی کند.

آدم ارقیق روز پنج شنبه درگفت وگو با شببکه خبری العالم ، اظهار داشت: مردم لیبی از حمایت نظامی و سیاسی سازمان ملل از خود ، بویژه از اعمال ممنوعیت پرواز برفرار خاک لیبی حمایت می کنند زیرا بین انقلابیون و نیروهای معمرقذافی دیکتاتور لیبی موازنه قدرت نظامی وجود ندارد.

درحالیکه آلمان با هرگونه دخالت نظامی و با ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز خاک این کشور مخالفت کرده، فرانسه و انگلیس از احتمال حمایت از دخالت نظامی و ایجاد منطقه پرواز ممنوع خبر داده اند.

در همین حال آمریکا به بهانه دخالت نظامی در خاک لیبی لشگرکشی جدید به منطقه را آغاز کرده است.

سردبیر روزنامه لییبا الیوم با بیان اینکه راهکارهای سیاسی برای تعامل با قذافی کارساز نیست و همه مردم خواهان سرنگونی او هستند، گفت:هر یک روز بیشترکه قذافی بر سرقدرت بماند مشکلات مردم لیبی بیشترمی شود.

ارقیق افزود: مردم لیبی خواهان راه حلی فوری برای سرنگون کردن قذافی هستند و یکی از این راهها وارد کردن ضربه نظامی از خارج است چنانچه راه حلی اصولی برای پایان دادن به این مشکل پیدانشود.

وی با بیان اینکه قذافی درصدد ایجاد فتنه ای بزرگ در لیبی است ، خاطرنشان کرد که دیکتاتور لیبی شمار زیادی مزدوران آفریقایی را برای سرکوب و کشتار مردم استخدام کرده است.

سردبیر روزنامه لییبا الیوم از سران و ملت های کشورهای آفریقایی خواست تا مانع حضور مزدورانی از این کشورها در خاک لیبی برای کمک به قذافی در کشتار و سرکوب مردم شوند.

ارقیق با تاکید به اینکه قذافی از نظرسیاسی و نظامی به پایان راه رسیده است و روزهای پایانی حکومت خود را می گذراند ، از جامعه بین الملل نیز خواست که بطور مثبت وارد عمل شود زیرا تصمیماتی که در زمان حاضر اتخاذ می شود ، به منزله هدر دادن وقت و فرصت دهی بیشتر به قذافی است.

منبع: العالم فارسی