زمان : 11 Esfand 1389 - 23:57
شناسه : 31228
بازدید : 4076
هوشنگ جزیزاده  داور اولین جشنواره ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی: معرفی استعدادهای جدیدازنقاط قوت جشنواره ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی است هوشنگ جزیزاده داور اولین جشنواره ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی: معرفی استعدادهای جدیدازنقاط قوت جشنواره ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی است

هوشنگ جزیزاده  داور اولین جشنواره ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی:

معرفی استعدادهای جدیدازنقاط قوت جشنواره ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی است

داور اولین جشنواره ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی یکی از مهمترین نقاط قوت برگزاری این جشنواره را معرفی استعدادهای جدید در رشته صنایع دستی اعلام کرد.

هوشنگ جزیزاده با اشاره به اینکه این جشنواره در معرفی هنرمندان دینی و قرآنی فصل نوینی را در کشور آغاز نموده است اظهار داشت : برگزاری چنین جشنواره هایی باید در جای جای کشور تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان بزرگی در رشته های هنرهای قرآنی در کشور فعالیت دارند، افزود : استفاده از تجربیات این هنرمندان واساتید می تواند درتکمیل واستعدادیابی وآموزش هنرمندان جوان موثر مواقع گردد.

این هنرمندبه مشکل طراحی از سوی هنرمندان دررشته صنایع دستی اشاره کرد وگفت:امروزدرجهان طراحی حرف اول را می زند ، بنابر این باید با آموزش در این زمینه بتوانیم نقطه ضعف هایمان در طراحی تقویت نماییم .

وی نقش وزارت ارشاد و سازمان میراث فرهنگی را در زمینه آموزش طراحی برای هنرمندان مهم دانست و تاکید کرد که اگر این دوارگان در شناسایی و آموزش هنرمندان در زمینه طراحی ، اقدام نمایند می توان نقصیه های موجود را تا حدودی برطرف کرد.

این داور جشنواره صنایع دستی در ادامه همچنین خواهان اهمیت مسئولین به هنرمندان سنتی و پیشکسوتان رشته هنرهای قرآنی شد.

به اعتقاد وی خرید آثار، جلوگیری از واردات بی رویه صنایع دستی از کشورهایی همچون پاکستان و چین و برگزاری جشنواره های مختلف می تواند در بهبود و روند رو به جلو رشته صنایع دستی موثر باشد.