زمان : 10 Esfand 1389 - 23:39
شناسه : 31148
بازدید : 2624
تاکيد استاندار يزد بر برگزاري مناسب مسابقات کشوري قرآن کريم تاکيد استاندار يزد بر برگزاري مناسب مسابقات کشوري قرآن کريم

تاکيد استاندار يزد بر برگزاري مناسب مسابقات کشوري قرآن کريم


استاندار يزد با تاکيد بر برگزاري مناسب سي و سومين دوره مسابقات کشوري قرآن کريم، گفت: با توجه به برگزاري اين مسابقات در استان هر کس به اندازه توان خود از سفره قرآني که مهيا شده بهره مند خواهد شد.


به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، محمدرضا فلاح زاده در نشست ستاد برگزاري سي و سومين دوره مسابقات قرآن کريم که با حضور اعضا و روساي کميته هاي اين ستاد در سالن حميديا استانداري برگزار شد، با بيان روايتي در خصوص اهميت آموزش قرآن کريم در تمامي سنين به ويژه در دوران کودکي خاطرنشان ساخت: در روايات آمده که خداوند، عذاب را از زميني که کودکان در آن مشغول آموزش قرآن باشند، بر مي دارد.


وي با اشاره به برخي از برنامه هاي پيش بيني شده در راستاي اجراي سي و سومين دوره مسابقات قرآن کريم بر برنامه ريزي مناسب و حاکم شدن فضاي قرآني در سطح استان يزد در زمان برگزاري مسابقات تاکيد کرد.


عالي ترين مقام اجرايي استان در بخش ديگري از سخنان خود نقش رسانه ها به ويژه رسانه ملي در پوشش اين دوره از مسابقات را نقشي مهم و ارزشمند دانست و معرفي روستاي حاجي آباد زرين به عنوان يکي از روستاهاي نمونه قرآني کشور با 25 حافظ کل قرآن کريم در شبکه استاني و ملي را کاري ماندگار و با ارزش توصيف کرد.


وي همچنين برگزاري بيش از 40 مجلس قرآني همزمان با برگزاري مسابقات کشوري براي اقشار مختلف جامعه از جمله دانش آموزان، دانشجويان، طلاب حوزه هاي علميه، عموم مردم جامعه و .. در سراسر استان را از ديگر برنامه هاي موثر در ترويج فرهنگ قرآني در استان يزد برشمرد.


فلاح زاده، در ادامه با بيان اينکه سي و سومين دوره مسابقات قرآن کريم از 12 اسفند سال جاري به مدت پنج روز در استان يزد برگزار مي شود، گفت: مراسم افتتاحيه و اختتاميه اين مسابقات 5 شنبه ساعت 9صبح و دوشنبه ساعت 3 بعدازظهر در سالن همايش هاي هلال احمر برگزار مي گردد.


وي در پايان با اشاره به نامگذاري روزهاي برگزاري مسابقات قرآن کريم در استان يزد خاطرنشان ساخت: پنج شنبه 12 اسفند روز قرآن و شهدا، جمعه 13 اسفند روز قرآن و مهدويت، شنبه 14 اسفند روز قرآن و احسان ماندگار، يک شنبه 15 اسفند روز قرآن و بصيرت و دوشنبه 16 اسفند روز قرآن و زندگي نامگذاري شده است.


در اين نشست گزارشي توسط روساي کميته هاي 12 گانه ستاد استاني برگزاري اين دوره از مسابقات ارائه گرديد که اعضا به بيان ديدگاه هاي خود پرداخته و در پايان تصميمات لازم اتخاذ شد.