زمان : 09 Esfand 1389 - 18:52
شناسه : 30984
بازدید : 2281
وطن امروز: نامه اعلام برائت انجمن اسلامی 42 دانشگاه کشور وطن امروز: نامه اعلام برائت انجمن اسلامی 42 دانشگاه کشور

وطن امروز:

نامه اعلام برائت انجمن اسلامی 42 دانشگاه کشور

عباسپور نماینده دانشگاهیان نیست

اعتراضات به رفتار رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی همچنان ادامه دارد و این بار باز هم دانشگاهیان از نمایندگان مجلس خواستند در این باره تصمیم مقتضی را اتخاذ کنند. انجمن اسلامی دانشجویان 42 دانشگاه کشور در نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار برکناری علی عباسپورتهرانی از ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شدند. به گزارش خبرگزاری‌ها، متن نامه انجمن اسلامی 42 دانشگاه کشور خطاب به نمایندگان مجلس به شرح زیر است:

بسمه تعالی

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

همان‌گونه که به خوبی مطلعید، دانشجویان و دانشگاهیان به عنوان یکی از گروه‌های مرجع جامعه اسلامی، همواره دغدغه و نگرانی تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته در بخش‌های گوناگون نظام بویژه دولت و مجلس شورای اسلامی را داشته‌اند و تلاش کرده‌‌اند تا از یکسو با ارائه پیشنهاد و راهکارهای منطقی، مسؤولان را در اتخاذ تصمیم، یاری دهند و از طرف دیگر با رصد کردن تحولات و مناسبات مدیریتی، از هرگونه انحراف و وارد شدن صدمه به دانشگاهیان جلوگیری کنند.

بی‌شک، یکی از دلمشغولی‌های دانشگاهیان درباره رقم خوردن سرنوشت دانشگاه‌های کشور، کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بوده است که قاعدتا این کمیسیون باید ملجأ و مأوایی برای دانشگاهیان باشد. لکن متاسفانه ریاست کمیسیون آموزش مجلس برعهده فردی قرار گرفته که به اعتقاد قاطبه دانشگاهیان و دلسوزان دانشگاهی، اولویت کاری‌اش در مجلس مساله‌ای غیر از مسائل و مشکلات دانشگاه‌های سراسر کشور است. عملکرد ناصواب، سیاسی، غرض‌ورزانه و سوال‌ برانگیز آقای عباسپورتهرانی در چند سال اخیر خود گواهی محکم بر این مدعاست و به نظر می‌رسد نیازی به توضیح ندارد. همگان دیدند که آقای عباسپور چگونه در مقاطع مختلف، برای دانشگاه آزاد سینه چاک می‌کرد، طوری‌که گویی ایشان وکیل‌الجاسبی است و نه وکیل ملت. دانشجویان هنوز آن یکشنبه سیاه را از یاد نبرده‌اند که آقای عباسپور در دفاع از آقای جاسبی سینه‌چاک کرد و همه اصول نظام و انقلاب را به سخره گرفت و بسترساز به رای گذاشتن نظر ولایت فقیه در مجلس شد.

آقایان و خانم‌ها، نمایندگان محترم مجلس!

صادقانه می‌گوییم، آقای عباسپور فاقد وجاهت و مقبولیت لازم در بین دانشگاهیان جهت نمایندگی این قشر در مجلس است لذا از شما عزیزان مجدانه می‌خواهیم از همین امروز با عدم رای موافق به ایشان، جهت نمایندگی کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق بودجه، آغازگر خاتمه صحنه‌گردانی ایشان جهت مسائل دانشگاهی در مجلس باشید.

گفتنی است، در همان برهه وقوع یکشنبه سیاه در مجلس، تعداد زیادی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد بودند عباسپور بر سر آنها «کلاه» گذاشته و به همین دلیل این نمایندگان خواستار عزل عباسپور از ریاست این کمیسیون شدند. عدم حضور این نمایندگان در کمیسیون نیز موجب شد موضوع عزل عباسپور جدی‌تر شود اما با رایزنی‌های برخی افراد، عباسپور قول داد مراعات کند. با این حال به نظر می‌رسد عملکرد وی طی این مدت نیز موجب آزرده‌خاطر شدن دانشگاهیان شده است. از سوی دیگر فاجعه به رای گذاشته شدن نظر ولی فقیه در مجلس از دیگر موضوعاتی است که دانشگاهیان معتقدند علی عباسپورتهرانی نقش موثری در بسترسازی آن داشته است.

ارتش جدیدترین جنگنده ایرانی را می‌سازد