زمان : 09 Esfand 1389 - 18:47
شناسه : 30982
بازدید : 2812
وقتی اپوزیسیون فراری یکدیگر را به جاسوسی برای جمهوری اسلامی متهم می کنند (خبر ویژه کیهان ) وقتی اپوزیسیون فراری یکدیگر را به جاسوسی برای جمهوری اسلامی متهم می کنند (خبر ویژه کیهان )

وقتی اپوزیسیون فراری یکدیگر را به جاسوسی برای جمهوری اسلامی متهم می کنند (خبر ویژه کیهان )

بها ندادن صدای آمریکا به جریان مرده فتنه سبز باعث شد محسن مخملباف، سردبیر ارشد VOA را عامل و نفوذی جمهوری اسلامی بخواند.

مخملباف این اتهام را در گفت وگو با تلویزیون مبتذل «کانال یک لوس آنجلس» عنوان کرد. بها ندادن رسانه هایی نظیر صدای آمریکا به عناصر فراری خارج نشین بیشتر بدان خاطر است که معمولا این جریان های اپوزیسیون برای فعال و به دردبخور نشان دادن خود اقدام به اغراق و خالی بندی می کنند و اگر رسانه ای آنها را جدی بگیرد به مرور اعتبار خود را نزد مخاطبان از دست می دهد. مخملباف یکی از چند نفری است که با نگرانی به رسانه های اصلی ضد انقلاب راه داده می شود چرا که به عنوان فردی بی ثبات و اغراق کننده که دروغ های «رو» و آشکار می گوید، شناخته می شود.

در واکنش به پرخاشگری مخملباف علیه علی سجادی سردبیر صدای آمریکا، یکی از همکاران سایت ضد انقلابی ایران گلوبال نوشت: آقای مخملباف چرا اتهام دروغ به آقای سجادی می بندید. این ضد صداقت است که اولین اصل جنبش شمرده می شود و شما دوست دارید خود را مدافع آن معرفی کنید. اگر مدرکی دارید که آقای سجادی نفوذی جمهوری اسلامی است ارائه دهید وگرنه رسما پوزش بخواهید.

سام قندچی اضافه می کند: دوستان نزدیک خود من بوده اند که با آقای سجادی اختلافات شخصی و سیاسی داشته اند اما ادای نقش قاضی و دادستان و صدور حکم از سوی آقای مخملباف پذیرفته نیست. صدای آمریکا مانند هر رسانه ای، باید خبر درست و دقیق ارائه دهد و این موضوع ربطی به سردبیر ندارد.

برخی تحلیلگران عرصه رسانه، اقدام مخملباف را نوعی پیشدستی قلمداد می کنند و معتقدند وی برای آن که اتهاماتی نظیر نفوذی و عامل جمهوری اسلامی در میان اپوزیسیون متوجهش نشود، به سجادی حمله برده است تا ضمنا خود را فردی مبارز و غیرقابل خدشه نشان دهد. شماری از وابستگان به جریان های اپوزیسیون پیش از این، تحرکات و اظهارات نسنجیده مخملباف را از آن جهت که باعث تخریب اعتبار و حیثیت اپوزیسیون شده و این جریان را اهل دروغ و تحمیق مخاطب معرفی کرده، نفوذی جمهوری اسلامی و خرابکار توصیف کرده اند.

گفتنی است «الف-ج» یک وبلاگ نویس مقیم فرانسه از قول نیک آهنگ کوثر- کاریکاتوریست فراری نقل کرده است که به وی گفته است؛ «در آپارتمان مخملباف در پاریس شاهد تماس تلفنی و مکالمه طولانی وی با وزارت اطلاعات رژیم بودم» وی ادعا کرده است، به بهانه مشاهده گوشی موبایل مخملباف شماره تماس او با تهران را دیدم که برایم آشنا بود. شماره ای که چند بار از طریق آن به یکی از ساختمان های وزارت اطلاعات در فرمانیه تهران احضار شده بودم!